Aquest divendres, 18 de novembre, Mútua Terrassa acollirà la segona Jornada d'actualització en patologia sèptica de l'aparell locomotor, la qual se centrarà en l'antibioticoteràpia local en infecció osteoarticular. L’objectiu de la sessió és mostrar -des d'un punt de vista teòric i pràctic- les opinions de diversos experts sobre l’ús cada vegada més freqüent de l'antibioticoteràpia local en el tractament de les infeccions osteoarticulars associades o no a implants.
La inauguració anirà a càrrec de la Dra. Rosa Asbert, directora mèdica de l’Àmbit de Servei Assistencial de Mútua Terrassa i el Dr. Alfredo Matamala, responsable de la Unitat d’Infecció Osteoarticular del Servei de Cirurgia Ortopèdica i Traumatologia de l'Hospital Universitari Mútua Terrassa.
Certament, cada vegada és més habitual la utilització de l'antibioticoteràpia local en aquesta tipologia de tractaments però, a data d'avui, no existeix suficient evidència científica sobre la metodologia de barreja, dosificació, indicacions o tècnica quirúrgica i aquest fet provoca l’existència d’una gran variabilitat entre centres i professionals.
Per debatre sobre aquesta qüestió, la jornada contempla la celebració de dues taules -"Espaiadors de ciment amb antibiòtic" i "Substitutius ossis amb antibiòtic"- en el marc de les quals es duran a terme diverses ponències a càrrec d’experts procedents de diferents hospitals de l’estat.
Dirigida a cirurgians ortopèdics o residents de darrer any amb interès en el tractament d'aquest tipus de patologies, la sessió finalitzarà amb un debat sobre com es fabriquen els espaiadors articulats de ciment i es barregen els substitutius ossis amb antibiòtic i amb les conclusions finals, les quals seran exposades pel Dr. Matamala.
L'antibioticoteràpia local en infecció osteoarticular, a Mútua Terrassa
Societat
La II Jornada d'actualització en patologia sèptica de l'aparell locomotor va a càrrec de la Unitat d'Infecció Osteoarticular del Servei de Cirurgia Ortopèdica i Traumatologia de l'Hospital Universitari Mútua Terrassa
ARA A PORTADA
-
Política Bany de masses en la rebuda de l'amnistiat Lluís Puig: «L’estat espanyol ha perdut nou anys» Anna Mira Perich
-
-
Economia Matadepera repeteix com el municipi més ric de Catalunya en un podi amb noms nous Gerard Mira / Agències
-
Política Cercador: consulta a quina mesa electoral has de votar a les eleccions del 29-N Neus Climent
-
Contingut patrocinat La construcció, principal motor econòmic del Vallès Occidental el 2025, segons BBVA Redacció
Publicat el
18 de novembre de 2016 a
les 06:50
Et pot interessar
-
Societat
Terrassa repara d’urgència un mur de contenció de la riera de les Arenes malmès pels aiguats
-
Societat
Una banda terrassenca denuncia un atac catalanòfob en un concert a Osca: «Ens van insultar per cantar en català»
-
Societat
Vacarisses impulsa un Pacte per la Llengua amb 70 accions per reforçar l’ús social del català
-
Societat
Els Mossos investiguen la mort violenta d'un home a Terrassa
-
Societat
Terrassa redueix un 76% el temps d'espera per a una primera visita als serveis socials
-
Societat
Som Vallès Trail començarà i acabarà a Matadepera
