L’ecoRD, el bòlid elèctric i egarenc, campió de la Formula Student a Suïssa

Del 4 al 8 d’agost participarà en el circuit de Catalunya en una prova sense pilot

L'ecorRD, el cotxe elèctric de l'equip de la UPC ecoRacing
L'ecorRD, el cotxe elèctric de l'equip de la UPC ecoRacing | UPC Terrassa
M.R.
29 de juliol de 2021, 16:00
Actualitzat: 30 de juliol, 9:36h
L’equip de la UPC ecoRacing de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) s’ha proclamat campió de la Formula Student a Suïssa. El seu cotxe elèctric, l’ecoRD, ha aconseguit la primera posició a les proves de pla de negoci, la segona a la de gestió de recursos i la tercera a la de disseny. Amb els punts aconseguits en aquestes proves, l’equip egarenc ha quedat campió matemàtic de la classificació general de la Formula Student, celebrada a Suïssa i de manera telemàtica entre el 14 i el 18 de juliol.

En la resta de proves, l’ecoRD, va quedar en cinquena posició a les proves d’acceleració i autocros i va completar la prova de resistència durant els 22 quilòmetres del circuit d’Assen, als Països Baixos. A més, el bòlid de l’equip de la Politècnica de Terrassa va ser l`únic de la categoria elèctrica que va completar la inspecció tècnica de la bateria d’alta tensió en el primer intent, per sota dels 90 minuts.

El proper desafiament per als estudiants de la UPC de Terrassa serà entre el 4 i el 8 d’agost, al circuit de Catalunya, on realitzaran una prova sense pilot per primera vegada a la història de l’equip. La conducció autònoma prové del nou disseny de l’electrònica de control dels mòduls del paquet de bateries, que permet una millor connexió amb la part electrònica del vehicle.

A part de la possibilitat de circular sense pilot, el director de l’equip, l’estudiant Sol Vernet, explica que l’ecoRD és “un cotxe molt més ràpid i àgil” gràcies a que disposa d’un motor elèctric a cada roda, el que fa que, juntament amb el baix pes del cotxe (195 quilos) i una potència de 140 kW, pugui accelerar de 0 a 100 km/h en 2,4 segons.