
La VII Edició de la beca Altran Engineering Academy 2010 ja té guanyador. Es tracta de l'enginyer català, Albert Illera, de 22 anys i natural de Barberà del Vallès (Barcelona) i estudiant de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), a Terrassa, que ha defensat el seu projecte Disseny innovador de l’aleró del darrere. El projecte vencedor està basat a obtenir efectes similars al F-duct, o fins i tot millorar-los, però sense haver d'implementar cap tipus de canalització d'aire i fent ús de sistemes automatitzats d'activació, mitjançant la utilització de les pròpies característiques de l'aire.
Albert s'integrarà al setembre en Viry-Châtillon (França) per a començar la seva beca de 6 mesos treballant en el departament d'I+D de l'equipo Renault F1 Team. A més, rebrà allotjament gratuït, un vehicle Renault amb targeta per a repostar gasolina i un sou competitiu.
La final de l'edició 2010 de Altran Engineering Academy s'ha celebrat en el Centre Tècnic de Renault F1 Team en Enstone, Anglaterra. La iniciativa, liderada per Altran i Renault F1 Team, ha presentat aquest any com novetat la concessió de dues beques de sis mesos cadascuna. L'altre guanyador és l'italià Michele Parmigiani, de 24 anys, que s'ha alçat amb la victòria al millor projecte enfocat al xassís. Al setembre es traslladarà a la seu de l'equip Renault F1 Team en Enstone (Regne Unit) per a desenvolupar un projecte per a reduir les vibracions.
Espanya guanya per segon cop
Amb el triomf d'Albert, Espanya obté el triomf per segona ocasió, després de l'assolit per Isaac Prada en 2005, el que reflecteix l'alt nivell de l'enginyeria d'automoció en el nostre país i el continu creixement de l'interès per aquest esport. Tan sols Espanya i Regne Unit han aconseguit repetir victòria, però aquesta última va vèncer en la primera edició destinada únicament a estudiants britànics.
"Estem molt impressionats per la presentació d'Albert, així com pel seu enfocament intel·lectual i científic. Estic segur que s'integrarà ràpidament en el nostre equip de Viry. Esperem que Albert s'uneixi a la Unitat de Càlculs de Fluids on podrà posar les seves habilitats a prova en estudis relacionats amb temes d'aerodinàmica interna del motor", va afegir Stéphane Rodríguez.
Els altres 9 finalistes procedents de les regions en la qual Altran està present no van obtenir el premi que tant anhelaven assolir però es duen un grat record de l'experiència viscuda. Gràcies a aquesta iniciativa de Altran i de l'equip Renault F1 han pogut realitzar un tour exclusiu per la fàbrica de Enstone, coneixent part dels secrets que guarden amb tant recel els equips de la Fórmula 1, a més de rebre diferents obsequis, la qual cosa ha convertit aquesta final en una experiència única en les seves vides.
Altran Engineering Academy
Fundada en 2004 i convocada per Altran i Renault F1 Team, aquesta beca està dirigida a joves talents que vulguin entrar a formar part d'aquest equip de Fórmula 1. És una plataforma importantíssima per a aquests nous enginyers que somien amb accedir a aquest món tan exigent altament competitiu.
Des de 2004 més de 1.200 joves enginyers han presentat els seus projectes a aquest premi. Com en anteriors convocatòries, els candidats havien de ser estudiants d'últim curs d'enginyeria o que acabessin d'acabar i tenien que presentar un projecte centrat en la innovació tecnològica en una de les vàries disciplines: aerodinàmica, potència, dinàmica del vehicle, electrònica i materials innovadors.
Albert s'integrarà al setembre en Viry-Châtillon (França) per a començar la seva beca de 6 mesos treballant en el departament d'I+D de l'equipo Renault F1 Team. A més, rebrà allotjament gratuït, un vehicle Renault amb targeta per a repostar gasolina i un sou competitiu.
La final de l'edició 2010 de Altran Engineering Academy s'ha celebrat en el Centre Tècnic de Renault F1 Team en Enstone, Anglaterra. La iniciativa, liderada per Altran i Renault F1 Team, ha presentat aquest any com novetat la concessió de dues beques de sis mesos cadascuna. L'altre guanyador és l'italià Michele Parmigiani, de 24 anys, que s'ha alçat amb la victòria al millor projecte enfocat al xassís. Al setembre es traslladarà a la seu de l'equip Renault F1 Team en Enstone (Regne Unit) per a desenvolupar un projecte per a reduir les vibracions.
Espanya guanya per segon cop
Amb el triomf d'Albert, Espanya obté el triomf per segona ocasió, després de l'assolit per Isaac Prada en 2005, el que reflecteix l'alt nivell de l'enginyeria d'automoció en el nostre país i el continu creixement de l'interès per aquest esport. Tan sols Espanya i Regne Unit han aconseguit repetir victòria, però aquesta última va vèncer en la primera edició destinada únicament a estudiants britànics.
"Estem molt impressionats per la presentació d'Albert, així com pel seu enfocament intel·lectual i científic. Estic segur que s'integrarà ràpidament en el nostre equip de Viry. Esperem que Albert s'uneixi a la Unitat de Càlculs de Fluids on podrà posar les seves habilitats a prova en estudis relacionats amb temes d'aerodinàmica interna del motor", va afegir Stéphane Rodríguez.
Els altres 9 finalistes procedents de les regions en la qual Altran està present no van obtenir el premi que tant anhelaven assolir però es duen un grat record de l'experiència viscuda. Gràcies a aquesta iniciativa de Altran i de l'equip Renault F1 han pogut realitzar un tour exclusiu per la fàbrica de Enstone, coneixent part dels secrets que guarden amb tant recel els equips de la Fórmula 1, a més de rebre diferents obsequis, la qual cosa ha convertit aquesta final en una experiència única en les seves vides.
Altran Engineering Academy
Fundada en 2004 i convocada per Altran i Renault F1 Team, aquesta beca està dirigida a joves talents que vulguin entrar a formar part d'aquest equip de Fórmula 1. És una plataforma importantíssima per a aquests nous enginyers que somien amb accedir a aquest món tan exigent altament competitiu.
Des de 2004 més de 1.200 joves enginyers han presentat els seus projectes a aquest premi. Com en anteriors convocatòries, els candidats havien de ser estudiants d'últim curs d'enginyeria o que acabessin d'acabar i tenien que presentar un projecte centrat en la innovació tecnològica en una de les vàries disciplines: aerodinàmica, potència, dinàmica del vehicle, electrònica i materials innovadors.