El Departament de Salut preveu que entre aquesta setmana i la següent la grip es converteixi en epidèmia. Durant la setmana 51 de l’any, hi ha una setantena de casos de grip per cada 100.000 habitants, més del doble que en el mateix període de l’any passat, quan només n’hi havia 29,4. Es considera que hi ha epidèmia quan aquesta xifra se situa al voltant dels 110,7 casos.
Tal com explica RAC1, les autoritats esperen que la vacunació tingui una taxa d'efectivitat alta. Els casos més detectats són del tipus A, soca més habitual de les tres que inclou la vacuna. Per tant, tot i que la vacuna fa efecte al cap de 15 dies, la majoria de vacunats estaran coberts.
Per això, i per tal de solucionar la gran afluència a les urgències que han patit els hospitals de Barcelona i que ha provocat les queixes de treballadors i usuaris, Salut preveu destinar 16,8 milions d’euros per al Pla integral de les urgències, un milió més que la temporada anterior. En concret, tal com ha anunciat el director del CatSalut, David Elvira, la conselleria destinarà 14,1 als hospitals i 2,7 als centres d’atenció sociosanitària.
L'epidèmia de la grip arriba duplicant el nombre de casos
Societat
Els més detectats són del tipus A, soca més habitual de les tres que inclou la vacuna
ARA A PORTADA
Publicat el
28 de desembre de 2016 a
les 09:25
Actualitzat el
28 de desembre de 2016 a les
09:26
Et pot interessar
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
-
Societat
Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa
-
Societat
Neix el Carnet Estiu Adolescent, l'eina per dinamitzar l'oci juvenil de Terrassa
-
Societat
Terrassa estrena un mapa digital per connectar el jovent amb els recursos de la ciutat
-
Societat
Terrassa desplega un pla especial per garantir la seguretat i la convivència nocturna aquest estiu
-
Societat
Mercadona haurà de pagar 60.000 euros a una extreballadora a qui va acomiadar per menjar-se plats preparats
