Fins a una quinzena de músics es van unir sense haver assajat conjuntament i amb una idea clara: passar una bona estona fent el vermut i cantant. Així, cançons típiques com les “Corrandes”, “Les rondes del Vi”, “La Filomena” o els “garrotins” van sonar, amb versos improvisats per part dels músics i del públic inclosos.
L’acte és una aposta de La Xemeneia, una entitat que, tot just dissabte, va celebrar el primer aniversari de la seva presentació pública. Les cançons de taverna s’emmarquen dins de la seva voluntat d’impulsar i recuperar festes populars i tradicionals a Terrassa, i ja tenen clar que, vist l’èxit, el format es repetirà ben aviat.
A més de les cançons de taverna, l’associació també ha organitzat la revetlla de Sant Joan, que també tindrà continuitat aquest any, i ha impulsat l’Aula de Música Tradicional de Terrassa, a més de diferents propostes que veuran la llum en les properes setmanes.
Els organitzadors han volgut agraïr “la col·laboració, la dedicació i la paciència del Cesc i la Laura”, del Cafè Teatre, que van contribuir a l’èxit de la jornada.

El públic i els músics van cantar plegats. Foto: La Xemeneia