Les etiquetes de les colles: del #parimeldos al #unpontemarmalva

Repassem algunes de les etiquetes que han utilitzat enguany les colles

Publicat el 05 d’agost de 2014 a les 16:58
La darrera campanya dels Xiquets de Tarragona

Si en algun lloc bull la informació castellera és a les xarxes socials. Cada dia hi ha vora un centenar de piulades a twitter i és en aquest indret on les colles castelleres tenen un major impacte. Les colles aprofiten les xarxes socials per promocionar-se, explicar les actuacions realitzades i motivar als castellers i castelleres i el seu entorn.

I és aquí on agafen importància les etiquetes de cada colla. Darrere una campanya on sovint també hi trobem videos, cartells o altres accions, hi acompanya una etiqueta personalitzada, que reforça el missatge que vol fer quallar la colla. Durant el mes de juliol, per exemple, la Colla Joves Xiquets de Valls piulava amb l'etiqueta #juliolclau , mentre que les darreres setmanes la Colla Vella, que ha hagut de fer front a baixes importants, ha fet servir #tumarqueselslímits.

Des de fa unes setmanes, els Castellers de Vilafranca han iniciat la campanya La glòria demana compromís. Al twitter, però, bona part de les piulades del compte oficial de la colla i d'alguns dels seus castellers, incorporen el hashtag #compromís. Els Minyons de Terrassa, per exemple, són ara mateix al Marroc, on hi actuaran el 6, el 7 i el 8 d'agost. Els malves han acompanyat totes les informacions relatives al viatge amb l'etiqueta #UnPontDeMarMalva, mentre que els Xiquets de Tarragona utilitzen des de fa uns quants anys el #tarragoninament, tot i que la darrera campanya incorpora el hashtag #parimeldos.

Els Castellers de Sant Pere i Sant Pau ja avisaven a twitter que aquest seria un #agostverd . Just en la primera diada del mes van completar la millor actuació de la història d'una colla que es defineix amb aquest hastag: #c8lladebarri. L'altra colla de barri, els Xiquets del Serrallo, compten els dies previs a Sant Magí, on pel que es veu a la xarxa, volen #unpasmés.

Amb l'arribada de l'agost, moltes colles agafen unes setmanes de vacances. Cessa l'activitat castellera, però això no és problema per als hastags. Els Castellers d'Esparreguera, que han fet un primer tram de temporada estratosfèric, ens proposen la campanya #estiubordeus, per tal de saber com passen els dies no castellers els membres de la colla.



Els Castellers de Berga han decidit seguir amb la campanya que van llançar a principi de 2014 sota el hastag #festelateva , amb la intenció que els berguedans i berguedanes sentin la colla com a pròpia i participin en els assajos i actuacions.

Aquests són només alguns dels hastags que podem trobar. Referències a aixecar un pis més (com ara el #quintsamunt dels Bandarres), a sumar castellers a assaig i a plaça (el #posatlila dels de Cornellà) i a omplir el local són tradicionals quan arriba divendres.