El Consorci Sanitari de Terrassa ha emès un comunicat en referència a les informacions publicades en diversos mitjans de comunicació, entre els quals La Torre, sobre el cas de corrupció dins del cas Innova, amb presumpta implicació d'un grup de 50 facultatius per la utilització de pròtesis de l'empresa Traiber, i en el qual des de la direcció volen deixar constància que "mai" ha adjudicat pròtesis d'aquesta empresa catalana en els processos de contractació pública.
Segons afirma el CST l'única relació amb material de Traiber que s'ha pogut detectar es remunta a l'any 2003, "quan es van fer proves amb material d'aquesta empresa però subministrat per una altra distribuïdora". La direcció del Consorci sosté que "aquest material, que en cap cas era defectuós, va ser descartat perquè es va considerar que no significava cap millora sobre el que fins aleshores s'utilitzava".
El CST, que manifesta que "com a entitat proveïdora del sector sanitari públic compleix amb els estàndards de qualitat en tots els seus processos", vol fer palès el seu suport "a tots els seus professionals" i manifestar el seu "rebuig" a què es difonguin públicament noms de facultatius, atès que això suposa, al seu parer "un menysteniment a la seva honorabilitat professional que cal preservar mentre no es demostri la seva culpabilitat".
Entre el llistat de més de seixanta metges que s'ha fet públic i que estan imputats per la seva presumpta relació en el cobrament de comissions il·legals de Traiber i fins i tot de participar en les pressions als òrgans de contractació perquè es col·loquessin les pròtesis de forma indeguda hi ha el metge de l'Hospital de Terrassa el Dr. Jordi Español (cirurgià ortopèdic). També surt el nom d'un cirurgià de Mútua Terrassa, el Dr Juan L. Maestro de León.
L'Hospital de Terrassa nega haver usat pròtesis de Traiber
Un dels cirugians del Consorci Sanitari de Terrassa ha estat imputat per presumptament haver cobrat comissions il·legals de la firma reusenca a canvi de col·locar pròtesis defectuoses als seus pacients
Ara a portada
Publicat el 23 de desembre de 2015 a les 18:30