La previsió és que, el 2020, Terrassa i Sabadell aportin uns 10 milions de viatgers a la línia del Vallès. Això faria pujar la xifra de desplaçaments fins al voltant d'uns 70 milions, mentre que el 2016 es va tancar amb la xifra de 59,6.
Per absorbir aquest volum de passatgers, la Generalitat de Catalunya ha iniciat els tràmits per comprar quinze nous trens per al Metro del Vallès, que s'anirien incorporant a partir del 2019 i suposaran una inversió total d'uns 130 milions d'euros.
El nou material permetrà reduir a la meitat la freqüència de pas entre Plaça Catalunya i Terrassa, que passaria dels 7-8 minuts actuals fins als 5 minuts. La freqüència de pas cap a Sabadell també es reduiria fins als 5 minuts, en lloc dels 10 actuals.
Pla de transport de viatgers de Catalunya 2020 by naciodigital on Scribd
Els Pla fixa per als FGC la finalització del perllongament a Sabadell, es completarà a finals de la primavera amb la posada en marxa de les estacions de la Creu Alta, Sabadell Nord i Ca n’Oriac-Parc del Nord. Segons ha explicat a NacióSabadell el regidor de Territori i Sostenibilitat sabadellenc, Maties Serracant, aquesta obra avança segons el calendari previst.
La primera fase del perllongament va ser el setembre passat, amb l’obertura de les dues primeres estacions i ha suposat un increment d’1,8% d’usuaris al conjunt d’estacions del municipi.
