- Què és l'Urban Sketchers?
- Felip: És una comunitat a escala mundial que sorgeix ara fa deu anys (2007) del periodista i il·lustrador barceloní, Gabriel Campanario que quan era a Seattle (Estats Units) se li va acudir reunir-se una sèrie de dibuixants en un àmbit urbà per dibuixar in situ allò que hi ha en un lloc concret. Des d'aleshores s'han creat diferents grups a tot el món.
- Què caracteritza el col·lectiu?
- F: Una vegada fem els dibuixos els compartim a les xarxes socials perquè tothom ho pugui veure.
- Marta: El nostre objectiu és mostrar el món, en aquest cas Terrassa dibuix a dibuix, compartir els nostres dibuixos i gaudir del moment que estem veient. És molt constructiu i gratificant posar en comú els diferents dibuixos perquè tot i haver quedat al mateix lloc te n'adones que cadascú ha pintat el mateix espai però des de punts de vista diferents.
- Sketch vol dir esbós, és aquesta la tècnica se segueix?
- M: Cadascú dibuixa amb la tècnica que vol i sobre el suport que es troba més còmode. La idea com el seu nom indica és fer un esbós amb poc temps i plasmar el què has vist, com anar fent un quadern de viatge. El més comú és fer-ho en un quadern perquè et permet seguir la filosofia de l'Urban Sketcher de dibuixar a qualsevol lloc. La idea és moure't per tant, el material que portes ha de ser força lleuger.
- F: A banda del dibuix, sempre posem un petit peu de foto explicant el lloc, el dia i alguna ressenya històrica que després també es penja a les xarxes de manera que aquest cap de setmana posarem Terrassa al món.
- M: Quan dibuixes és quan més aprens del lloc on estàs. No coneixia tant Terrassa com ara que l'he dibuixada perquè t'obliga a observar molt més.
- Com neix el grup a Terrassa?
- M: Fa cinc anys es va fer el simpòsium mundial a Barcelona i va ser quan ho vaig conèixer. Va ser a partir d'aleshores quan vaig començar a moure fils per crear un grup a Terrassa i actualment som una trentena de persones.
- En què consisteix la trobada de dissabte?
- M: És una trobada que es fa en l'àmbit català. Enguany és la tercera, l'any 2016 es va fer a Girona i el 2017 a Vic i l'objectiu és recórrer la ciutat i dibuixar in situ els racons de Terrassa. Vindran al voltant de 200 persones bàsicament de Catalunya però també del Maestrat i del País Basc.
- F: El punt de trobada inicial és la Masia Freixa i des d'aquí es faran tres itineraris al matí i tres més a la tarda. L'activitat finalitzarà al vespre amb un dibuix de cloenda a la Nova Jazz Cava.
- Quins racons es dibuixaran?
- F: A banda de la Masia Freixa, que és el punt de trobada i on es farà el primer dibuix, la ruta modernista al matí passarà pel Mercat de la Independència i l'edifici de la Sociedad General de Electricidad (l'actual Viena) i a la tarda aniran a la Casa Alegre de Sagrera i a la Casa Baumann; la ruta històrica anirà primer a l'Ajuntament de Terrassa, la Torre del Palau i la Catedral, a la plaça Vella i a la tarda a la Seu d'Ègara i al castell Cartoixa; a la ruta industrial es dibuixarà el Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (mNATEC); i a la ruta de natura s'anirà als jardins de la Casa Alegre de Sagrera i el parc de Vallparadís.

Dibuix de Cadaqués de l'Urban Sketcher Felip Planas Foto: A.M.
- Cal ser dibuixant per ser Urban Sketcher?
- M: Tothom hi és benvingut. Es pot ser dibuixant professional o no, adults i nens. És una comunitat que pot servir per començar a dibuixar, només cal tenir ganes i entusiasme.
- Què els va portar a formar part de la comunitat Urban Sketchers?
- M: M'he dedicat sempre a la il·lustració i a partir de la trobada mundial fa tres anys a Barcelona em vaig interessar per aquesta comunitat fins que vaig decidir portar-la a la meva ciutat, Terrassa.
-F: En el meu cas fa un any i mig que en formo part. No tenia ni idea de què es tractava però me'n van començar a parlar i no m'ho vaig pensar dues vegades. De jove m'agradava dibuixar i ara he trobat la manera de fer-ho i poder-ho compartir.