Des del dia 1 de gener s’han fet efectives les noves tarifes vigents a les zones blaves de la ciutat, gestionades per la societat municipal EGARVIA SA, que impliquen una reducció tarifària i que es van aprovar al Ple extraordinari d’Ordenances Fiscals municipals per a l’any 2015, celebrat el 30 d’octubre de 2014.
Aquest canvi tarifari contempla la reducció de preus a les zones 1 i 2, coincidents amb els barris més cèntrics de la ciutat. La rebaixa, que ha entrat en vigor amb el nou any, es notarà sobretot en les estades curtes, de menys de 40 minuts, i mitges, de menys de 90 minuts, tot i que la reducció tarifària també afectarà les estades més llargues. Tanmateix, l’Ajuntament recomana fer ús dels aparcaments soterranis per als estacionaments de llarga durada, ja que l’objectiu de la zona blava és satisfer les necessitats d’estacionament de curta durada, inferior a 1,45 h.
Les noves tarifes inclouen també la creació d’una zona tarifària específica per a l’àrea dels Jutjats, més econòmica que l’actual (zona 2), i la congelació de preus a la zona 3, que comprèn les zones blaves més allunyades del centre de la ciutat. Aquestes noves tarifes estan incloses en el Pla de millora de la zona blava 2015, que comporta la reducció de places de zona blava i la reducció general de tarifes.
A partir de l’estudi de les zones blaves dut a terme per l’Ajuntament durant l’any 2014, es va detectar una major rotació i una menor ocupació. Amb aquests paràmetres, es va decidir l’eliminació de 164 places de zona blava, ubicades a diferents zones amb una ocupació de menys del 45%. A banda d’aquestes, 110 places més han vist reduït el seu horari: 80 places de la carretera de Castellar tancaran el dissabte a la tarda i 30 places de l’avinguda de l’Abat Marcet, que abans funcionaven tot el dia, ara seran de pagament només a la tarda.
Finalment, el Pla de millora contempla també un major control de la zona blava, arran el fet que l’estudi realitzat enguany fa palès un augment dels casos de conductors que estacionen sense obtenir el tiquet corresponent. En aquest sentit, el tiquet d’anul·lació de denúncia ha passat de cinc a sis euros, i la sanció per estacionar sense tiquet ha passat de 20 a 30 euros, tot i que la sanció per sobrepassar el temps s’ha mantingut en 20 euros. Aquesta diferenciació obeeix al fet que es considera més greu no posar tiquet que sobrepassar el temps estacionat després d’haver-ne posat.
Menys zona blava però més control
Societat
L'augment de conductors infractors ha fet que el tiquet d'anul·lació de denúncia s'hagi encarit (de cinc a sis euros) i la sanció per estacionar sense tiquet també s'hagi apujat 10 euros | Entren en vigor els nous preus per estacionar en places rotatòries al centre de Terrassa
ARA A PORTADA
Publicat el
07 de gener de 2015 a
les 16:00
Actualitzat el
07 de gener de 2015 a les
17:11
Et pot interessar
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
-
Societat
Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa
-
Societat
Neix el Carnet Estiu Adolescent, l'eina per dinamitzar l'oci juvenil de Terrassa
-
Societat
Terrassa estrena un mapa digital per connectar el jovent amb els recursos de la ciutat
-
Societat
Terrassa desplega un pla especial per garantir la seguretat i la convivència nocturna aquest estiu
-
Societat
Mercadona haurà de pagar 60.000 euros a una extreballadora a qui va acomiadar per menjar-se plats preparats
