Més policia a Terrassa els dies de Nadal

Més d'un centenar d'agents estaran treballant a partir de divendres per controlar i regular la circulació i per evitar qualsevol robatori, estafa o delicte a Terrassa

Publicat el 05 de desembre de 2013 a les 19:15
Hi haurà un increment de la policia en els llocs més comercials de la ciutat Foto: Agustín Gallego

L’Ajuntament de Terrassa, a través de la Policia Municipal, ha dissenyat un Pla Especial de Trànsit i Seguretat amb motiu de les festes de Nadal. L’objectiu és garantir la seguretat de les persones en els seus desplaçaments i activitats i controlar i regular el trànsit de vehicles i vianants, restringint la circulació a determinades zones. 
 
Les festes nadalenques suposen un gran augment de moviment de persones per les zones comercials de la ciutat. S’incrementa l’activitat comercial, ús de bancs i caixers automàtics, els desplaçaments de vehicles i vianants, etc. Els comerços funcionen a ple rendiment, i hi ha molt moviment de persones i diners, la qual cosa és molt atractiva per als autors de robatoris, furts, estafes i d’altres tipus de delictes  de tipus econòmic. Per tot això la Policia Municipal elabora i aplica cada Nadal un pla específic, que comporta un augment dels efectius dedicats tant a la seguretat del trànsit com a la seguretat ciutadana a les principals zones comercials de la ciutat.
 
El pla es portarà a terme al llarg de tot el mes de desembre i fins el 12 de gener amb dos dispositius diferents: el Servei Especial de Trànsit i Seguretat per als dies de major activitat comercial (6,7,8,14,15,21,22,24,28,29 i 31 de desembre, i 4,5,11 i 12 de gener) i el Servei Ordinari per a la resta de dies de la Campanya de Nadal. El Pla de Servei Especial de Trànsit i Seguretat començarà aquest divendres, 6 de desembre, amb una relació de mesures a desenvolupar a les àrees comercials de més afluència de públic, com són: 
 
- Centre de la ciutat (Illa de vianants i voltants, Plaça Nova) 
- Sant Pere Nord (Zona Rambla Francesc Macià) 
- Ca n’Anglada 
- Sant Pere (Zona Plaça del Triomf, Carrer Ample) 
- La Maurina (Av. Àngel Sallent, Carrer Núria) 
- Altres (Ctra. Castellar, C. Colom, Av. Jacquard, Av. Vallès - Parc de la Llar)
 
Els dies de dispositiu ordinari hi treballaran en el Pla de Seguretat i Trànsit de Nadal 80 agents i 12 comandament. Els dies especials (caps de setmana i festius d’obertura de comerços) seran cinc comandaments i 38 agents. En aquestes dies, tot i la reducció d’efectius, s’intensificarà la presència en zones comercials. 

Patrullatge i vigilància 
El pla pretén fer efectiva i visual la presència d’agents de servei uniformat, augmentant la sensació de seguretat, garantir la seguretat de comerciants i compradors en els seus desplaçaments i activitats, vigilant i controlant les activitats dels comerços i donant seguretat als mateixos, amb especial atenció als horaris més propers als tancaments.
 
Els horaris de prestació del servei policial coincidiran amb els de més moviment i concentració de persones i amb l’horari d’obertura i tancament dels comerços (de 9 a 15 h i de 16 a 22 h). Els agents faran tasques de control de trànsit i de seguretat ciutadana i prevenció de delictes a les zones assignades. Com ja s’ha fet els darrers anys, el pla es desenvolupa en coordinació amb els Mossos d’Esquadra, tot i que enguany les parelles no seran mixtes i la coordinació es farà a nivell de comandaments i a través de reunions conjuntes i de canals de comunicació directa entre ambdós cossos.
 
Es preveu un dispositiu ordinari i un d’extraordinari. L’ordinari contempla el patrullatge normal i accions de patrullatge intensiu i dissuasori de forma coordinada amb Mossos d’Esquadra. Durant l’aplicació del dispositiu extraordinari, el patrullatge normal es redueix per coincidir amb dies festius o de cap de setmana, però s’incrementen els efectius en les zones comercials. Els horaris i la coordinació policial serà la mateixa que en l’ordinari.

Afectacions al trànsit 
La regulació del trànsit està orientada a la protecció dels vianants i a la fluïdesa de la circulació viària. Es preveuen tres nivells de regulació en funció de l’afluència de vehicles que es registri:
 
-Nivell 1 (situació normal però amb control): servei de control de trànsit amb especial atenció a les vies prioritàries i al voltant de l’illa de vianants (carrers Arquimedes, Galileu, Pl. Progrés, Volta, Pare Llaurador, Rasa, etc). 
 
-Nivell 2 (situació de congestió mitjà): reforç especial al voltant de l’illa de vianants i a la circulació de vianants del Portal de Sant Roc i Rambla d’Ègara. 
 
-Nivell 3 (situació de congestió, amb talls d’accés al Centre): tancament del Centre, Portal de Sant Roc i carrers Major, Portal Nou, Forn i Sant Francesc. 
 
S’establirà un filtre per permetre l’accés a veïns i pàrquings des del c/ Iscle Soler i la Pl. Dr. Cadevall. Els punts de tall seran: Portal Nou amb Baldrich, Vall amb Pl. Dr. Cadevall, Dr. Cabanes amb Vinyals, Sant Francesc amb Sant Genís, Cisterna amb Portal de Sant Roc. Aquests talls s’efectuarien només en casos molt puntuals de col·lapse circulatori o per seguretat dels vianants. 
 
Els punts i zones de regulació de trànsit previstos són la Rambla d’Ègara (entre pl. anselm Clavé i Gutemberg), c/Vall amb c/ Col·legi, c/ Dr. Cabanes entre Vinyals i Rambla, c/ Arquímedes amb Cutembreg i Plaça del Doré. A més hi haurà quatre motoristes de control del circuit de la zona Centre.