Millora l’accessibilitat del cine Catalunya de Terrassa

S'instal·larà una plataforma elevadora i es reservaran places adaptades

Publicat el 13 de juny de 2013 a les 07:22
L’Ajuntament de Terrassa iniciarà demà, 13 de juny, un projecte d’obres per millorar l’accessibilitat del Cinema Catalunya amb l’objectiu de garantir l’accés a les persones amb mobilitat reduïda. Aquest equipament combina les projeccions cinematogràfiques amb d’altres culturals i socials organitzats per entitats i pels serveis municipals. Per aquest motiu, l’Ajuntament considera necessari eliminar les barreres arquitectòniques del Cinema Catalunya, d’acord als compromisos del Pacte Terrassa per l’Accessibilitat Universal.

Per salvar l’esgraó de la porta principal, es modificarà el marxapeu existent i es construirà una rampa. Actualment, hi ha esgraó amb un desnivell que va dels 4cm (a la banda esquerra) als 9,5 cm (a banda dreta). Malgrat que la rampa no pugui complir plenament el codi d’accessibilitat, s’ha considerat que el fet d’eliminar l’esgraó d’accés al Cinema Catalunya suposa una millora substancial.

Amb aquest projecte també està previst habilitar 5 places adaptades, en una ubicació amb bona visibilitat, i que permeti als usuaris i usuàries seure junt amb els seus acompanyants, si és el cas. Aquestes butaques reservades per a persones amb mobilitat reduïda estan distribuïdes a diferents punts de la sala.

Una altra actuació per facilitar l’accessibilitat universal serà la construcció d’un lavabo adaptat a l’espai distribuïdor dels serveis existents. Per garantir l’accés a les persones amb mobilitat reduïda, s’eliminaran algunes butaques per adaptar l’itinerari
i es crearà una rampa al nivell del vestíbul existent.

El projecte inclou la instal·lació d’una plataforma elevadora a l’accés principal del Cinema Catalunya per salvar el tram d’esgraons que hi ha. Es col·locarà a la banda dreta de pujada de l’escala existent, amb un seient plegable, i disposarà de comandaments per utilitzar-la sense necessitat d’ajuda externa. La plataforma és del model PC-400 de Tecnivallès i s’ha construït a Itàlia.

La inversió total en aquest projecte de millora és de 47.884€, que es distribueixen en dues partides: 14.695,40€ per a la construcció i instal·lació de la plataforma, que s’ha encarregat a l’empresa Tecniplan del Vallès SL.i 33.188,54€ per a la resta de treballs, que s’han adjudicat a l’empresa Obres i Construccions Index SL.

La instal·lació de la plataforma tindrà lloc entre avui i divendres. El calendari de la resta d’actuacions no està tancat, ja que està condicionat a les activitats del Cinema Catalunya. Amb aquest projecte, l’Ajuntament de Terrassa avança en l’objectiu d’assolir una ciutat plenament accessible per a tothom.