Miquel Farré i Mallofré, reputat pianista terrassenc, ha mort aquest dissabte als 85 anys. Nascut a Terrassa el 23 de febrer del 1936, és considerat un dels músics més importants del segle XX a Catalunya.
Farré va estudiar al Conservatori Superior Municipal de Música de Barcelona. Tot i que el primer recital el va fer amb 11 anys, el primer gran reconeixement el va rebre als 18 anys amb l’obtenció del Primer Premi del Concurs Internacional Maria Canals i el primer concert al Palau de la Música. A partir d’aquell moment, arrenca la seva carrera de concertista en recitals, col·laboracions camerístiques i amb orquestra, per Catalunya, Espanya, Europa i els Estats Units amb els què ha obtingut grans èxits de públic i crítica.
Entre els seus CD destaquen els consagrats a les obres de Frederic Mompou de qui, segons el diari de París Le Monde, Miquel Farré és un "intèrpret privilegiat". En l’àmbit pedagògic, Miquel Farré ha format tota una generació de pianistes que ocupen llocs destacats en els camps de la docència i el concertisme, primer com a catedràtic de piano al Conservatori Superior Municipal de Música de Barcelona i després al Conservatori Superior del Liceu. També ha impartit cursos i master class a diversos centres musicals de Catalunya, Granada, Colmar (França), Groznjian (Eslovènia), Harvard (Estats Units).
Mor als 85 anys el pianista terrassenc Miquel Farré
Societat
És un dels grans noms de la música de la ciutat
ARA A PORTADA
-
Política Bany de masses en la rebuda de l'amnistiat Lluís Puig: «L’estat espanyol ha perdut nou anys» Anna Mira Perich
-
-
Economia Matadepera repeteix com el municipi més ric de Catalunya en un podi amb noms nous Gerard Mira / Agències
-
Política Cercador: consulta a quina mesa electoral has de votar a les eleccions del 29-N Neus Climent
Publicat el
30 de maig de 2021 a
les 15:56
Et pot interessar
-
Societat
Terrassa repara d’urgència un mur de contenció de la riera de les Arenes malmès pels aiguats
-
Societat
Una banda terrassenca denuncia un atac catalanòfob en un concert a Osca: «Ens van insultar per cantar en català»
-
Societat
Vacarisses impulsa un Pacte per la Llengua amb 70 accions per reforçar l’ús social del català
-
Societat
Els Mossos investiguen la mort violenta d'un home a Terrassa
-
Societat
Terrassa redueix un 76% el temps d'espera per a una primera visita als serveis socials
-
Societat
Som Vallès Trail començarà i acabarà a Matadepera
