Un estudi internacional, en el que ha participat la Fundació Docència i Recerca MútuaTerrassa, ha trobat 89 gens implicats en el risc de desenvolupar un ictus, 61 dels quals no s'havien descrit prèviament.
Molts d'aquests gens estan lligats a processos fisiològics que fins ara no es consideraven com a principals en l'aparició de la malaltia. Es tracta del treball més ampli i complet realitzat fins el moment, s’ha publicat recentment a la revista Nature i ha emprat dades del Consorci International Stroke Genetics Consortium i de la cohort GCAT/Genomes For Life.
L’estudi ha analitzat dades mitjançant estudis d'associació del genoma complet (GWAS) de més de 110.000 pacients que havien patit un ictus i més d'un milió i mig de controls sans. A més, és la primera vegada que un treball d'aquestes característiques analitza diferents ètnies, fet que no s’havia produït fins ara donat que la majoria de treballs previs havien inclòs únicament mostres de persones d'origen europeu. Tot i que els factors genètics de risc es correlacionen entre les diferents ètnies, l’estudi en qüestió ha constatat que emprar diferents poblacions facilita trobar nous factors de risc genètic.
L'Institut de Recerca de l'Hospital Santa Creu i Sant Pau - IIB Sant Pau s’ha encarregat de coordinar l'anàlisi de les dades de la cohort espanyola. Alguns dels pacients que formen l’esmentada cohort han estat facilitats per la Fundació Docència i Recerca MútuaTerrassa.
Segons comenta el Dr. Jerzy Krupinski, cap del servei de Neurologia de l’Hospital Universitari MútuaTerrassa i del grup d’investigació en Neurologia de la Fundació Docència i Recerca MútuaTerrassa “els resultats son un nou pas per a l’aplicació de la medicina de precisió en l’ictus i a més amb les noves dades hem trobat mecanismes biològics rellevants per al desenvolupament de nous fàrmacs”.
Les conclusions del treball aporten informació molt important no només per predir quines persones presenten un alt risc d'ictus sinó que també ofereix informació rellevant que contribueix a conèixer millor les bases biològiques de la malaltia.
MútuaTerrassa col·labora en el major estudi sobre la genètica del risc de l'ictus
Societat
Es tracta del treball internacional de més abast desenvolupat fins el moment i s’ha publicat recentment a la revista Nature
ARA A PORTADA
-
Política Bany de masses en la rebuda de l'amnistiat Lluís Puig: «L’estat espanyol ha perdut nou anys» Anna Mira Perich
-
-
-
Economia Matadepera repeteix com el municipi més ric de Catalunya en un podi amb noms nous Gerard Mira / Agències
-
Política Cercador: consulta a quina mesa electoral has de votar a les eleccions del 29-N Neus Climent
Publicat el
13 d’octubre de 2022 a
les 11:03
Actualitzat el
13 d’octubre de 2022 a les
11:20
Et pot interessar
-
Societat
Terrassa repara d’urgència un mur de contenció de la riera de les Arenes malmès pels aiguats
-
Societat
Una banda terrassenca denuncia un atac catalanòfob en un concert a Osca: «Ens van insultar per cantar en català»
-
Societat
Vacarisses impulsa un Pacte per la Llengua amb 70 accions per reforçar l’ús social del català
-
Societat
Els Mossos investiguen la mort violenta d'un home a Terrassa
-
Societat
Terrassa redueix un 76% el temps d'espera per a una primera visita als serveis socials
-
Societat
Som Vallès Trail començarà i acabarà a Matadepera
