Navarro, alcalde de Terrassa, «decebut» amb Recoder

La gratuïtat del peatge de Les Fonts torna a enfrontar l'alcalde amb el conseller de Territori i Sostenibilitat

Publicat el 02 de juliol de 2012 a les 20:00


Els alcaldes de Terrassa, Mollet i Alella, Pere Navarro, Josep Monràs i Andreu Francisco, respectivament, han criticat al conseller de Territori i Sosteniblitat, Lluís Recoder, per no complir amb el seu compromís d'aplicar millores per a la mobilitat obligada dels peatges dels seus municipis. Els tres alcaldes s'han entrevistat aquest matí amb el conseller en el marc de trobades que estaven mantenint en els darrers mesos per reclamar la gratuïtat dels peatges de la C-33 a Mollet, Terrassa-Les Fonts i Alella per a les persones que les utilitzen per anar a treballar i per als usuaris habituals.

En sortir de la reunió, l'alcalde de Terrassa, Pere Navarro, ha afirmat que la resposta de la Generalitat "ha estat una decepció total. Ens argumenten que no poden restablir la gratuïtat que teníem abans de l'1 de gener perquè l'Estat els deu els diners de les bonificacions. Però això no és una excusa". Pere Navarro ha recordat que "la Generalitat i l'Estat també ens deuen milions als ajuntaments i hem de continuar treballant, perquè som l'administració més propera i, com a tal, estem atenent a les nostres obligacions amb la ciutadania". Així mateix, els tres alcaldes han valorat molt negativament que s'hagin assabentat de la resposta de la Generalitat en primer terme per la filtració a un mitjà de comunicació.

A la darrera reunió de l'1 de juny, Lluís Recoder es va comprometre a negociar amb la concessionària Abertis i presentar concreta per a la mobilitat obligada dels peatges de la C-33 a Mollet, Terrassa-Les Fonts i Alella. Un compromís que segons Navarro no s'ha complert, ja que el conseller de Territori i Sostenibilitat ha anunciat que no hi haurà canvis positius, sinó que, al contrari, "s'estan plantejant reduir fins i tot les bonificacions que hi ha actualment".

Pagament per km recorregut
Pel que fa al peatge de Les Fonts, la Generalitat està considerant la possibilitat que s'estableixi el pagament per quilòmetre recorregut i que no es pagui el mateix import, com s’està fent ara, amb independència de la procedència del vehicle. Però aquesta mesura no és ferma "no la considerem satisfactòria, perquè ens posa al mateix nivell que altres peatges de Catalunya. Però nosaltres estem reclamant millores per a unes persones que s'han de desplaçar obligatòriament, per anar a treballar", ha explicat Pere Navarro.

L'alcalde de Terrassa considera molt negatiu que tampoc s'hagi concretat cap nova reunió, perquè "la Generalitat ha donat el tema per tancat. Ens han estat marejant mig any, donant-nos expectatives que sí que hi haurien millores, però no ha estat així". A partir d'ara, els alcaldes dels tres municipis hauran de valorar del treball a seguir conjuntament per continuar reivindicant que els peatges dels seus municipis recuperin l'excepcionalitat i tornin a ser gratuïts per a la mobilitat oblidada: "continuarem reclamant i insistirem en demanar a la Generalitat que siguin sensibles amb aquest tema perquè és fonamental per al desenvolupament del país. Volem evitar que el Govern de la Generalitat continuï retallant en sanitat, en educació i en mobilitat obligada i reduint impostos per a la gent que més té", ha refermat Pere Navarro.

Els tres alcaldes consideren aquests peatges són estratègics per al desenvolupament econòmic del territori, ja que no només hi ha mobilitat obligada dels residents de l'entorn, sinó també de tot el teixit industrial i empresarial que està obligat a utilitzar les autopistes. Aquesta reivindicació compta amb el suport de les agrupacions d'industrials, empresaris, sindicals i de transports de l’entorn dels municipis de Mollet, Terrassa i Alella. En el cas de Terrassa, l'Ajuntament i les entitats sòcioeconòmiques de la ciutat van subscriure una declaració amb la qual feien una anàlisi de la situació de la mobilitat actual i detallaven els greuges que aquesta mesura està suposant per a la nostra àrea.