18
de desembre
de
2020
Actualitzat:
23
de juny
de
2021,
12:11h
Unanimitat al ple per fer un pas endavant cap a l'ampliació del sòl urbanitzable del polígon industrial dels Bellots II de Terrassa. Aquest divendres, a la sessió ordinària de desembre, tots els grups municipals han votat a favor de la modificació Pla d'Ordenació Urbanística Municipal, que permetran les obres. S'espera que la Generalitat hi doni llum verda definitiva el primer semestre del 2021 i les primeres empreses es puguin instal·lar abans del 2025. Amb aquest canvi, la zona arribarà a una superfície de gairebé 95 hectàrees.
Tal com ha explicat el regidor d'Urbanisme de l'Ajuntament de Terrassa, Carles Caballero, es tracta d'una ampliació de 400.000 metres quadrats destinats a noves activitats logístiques basada en un model "més atractiu, competitiu, sostenible, amb millor integració al paisatge i més exigent que la del 2005". A més, ha especificat que aquest projecte "fomenta la indústria 4.0 i la tecnologia".
La proposta s'ha aprovat després d'unes esmenes motivades per un informe dels serveis tècnics d'Urbanisme de l'Arc Metropolità, a qui es va avançar la proposta. Junts per Terrassa les ha aprovat i PSC i Ciutadans s'hi han abstingut al·legant que "van arribar aquest dijous al vespre i no han tingut temps d'estudiar-les".
L'oposició en bloc ha aplaudit el pas i també el projecte, remarcant que la seva importància per a la "promoció econòmica d'un sector imprescindible". Armengol s'ha referit a la proposta com a "un pas més, imprescindible per a desenvolupar l'economia de la ciutat". Ciutadans ha destacat que "generarà riquesa i ocupació".
Detalls del pla
Es redefiniran els àmbits de menor dimensió i se’n crearan dos, un al nord i un
altre al sud, amb una superfície construïda d’uns 64.170 m2, que tindran continuïtat amb el polígon d’Els Bellots I, delimitat pels carrers de l’Aigua i de la Terra. El projecte també contempla resituar els àmbits destinats a les activitats terciàries. Se’n crearan de nous i s’inclourà la masia de Can Torrella, amb una superfície construïda d’uns 134.523 m2.
S'ampliarà la superfície dels espais lliures en dos àmbits: el que està en contacte amb l’Anella Verda (14,61 ha delimitades entre la carretera N-150 i la C-58, que permet la continuïtat del Camí dels Monjos) i el que hi ha al voltant de la masia protegida de Can Torrella, que garanteix la preservació paisatgística de la part més propera al nucli urbà.
Nous accessos i adéu a l'alta tensió
Si el ple municipal dona llum verda a la modificació de planejament es crearà una nova estructura viària i d’accessos de manera que la connexió del sector es realitzarà des dels carrers de la Terra i de l'Aigua, des de la carretera N-150 i sobretot des de l’autopista C-58 pels vehicles procedents de Barcelona i de Manresa, en ambdós sentits, mitjançant ramals d'accés i la construcció d’un nou viaducte sobre el traçat de l’autopista, que també permetrà la interconnexió entre el sector dels Bellots i el Districte 7, dels barris de Can Parellada i de les Fonts.
Igualment es contempla el soterrament dels trams de les dues línies elèctriques d’alta tensió que travessen el sector de 110 kV (línia 110 kV Hospitalet - Mas Figueres i la línia 110 kV Adrall - Mas Figueres), amb l’excepció del tram de la línia aèria de 220 kV Can Jardí/Foix- Mas Figueras (REE), per motius de viabilitat econòmica i d’impacte paisatgístic. La nova ordenació també proposarà la configuració d’un àmbit destinat a una possible ampliació de la subestació elèctrica de Mas Figueras.
Tal com ha explicat el regidor d'Urbanisme de l'Ajuntament de Terrassa, Carles Caballero, es tracta d'una ampliació de 400.000 metres quadrats destinats a noves activitats logístiques basada en un model "més atractiu, competitiu, sostenible, amb millor integració al paisatge i més exigent que la del 2005". A més, ha especificat que aquest projecte "fomenta la indústria 4.0 i la tecnologia".
La proposta s'ha aprovat després d'unes esmenes motivades per un informe dels serveis tècnics d'Urbanisme de l'Arc Metropolità, a qui es va avançar la proposta. Junts per Terrassa les ha aprovat i PSC i Ciutadans s'hi han abstingut al·legant que "van arribar aquest dijous al vespre i no han tingut temps d'estudiar-les".
L'oposició en bloc ha aplaudit el pas i també el projecte, remarcant que la seva importància per a la "promoció econòmica d'un sector imprescindible". Armengol s'ha referit a la proposta com a "un pas més, imprescindible per a desenvolupar l'economia de la ciutat". Ciutadans ha destacat que "generarà riquesa i ocupació".
Detalls del pla
Es redefiniran els àmbits de menor dimensió i se’n crearan dos, un al nord i un
altre al sud, amb una superfície construïda d’uns 64.170 m2, que tindran continuïtat amb el polígon d’Els Bellots I, delimitat pels carrers de l’Aigua i de la Terra. El projecte també contempla resituar els àmbits destinats a les activitats terciàries. Se’n crearan de nous i s’inclourà la masia de Can Torrella, amb una superfície construïda d’uns 134.523 m2.
S'ampliarà la superfície dels espais lliures en dos àmbits: el que està en contacte amb l’Anella Verda (14,61 ha delimitades entre la carretera N-150 i la C-58, que permet la continuïtat del Camí dels Monjos) i el que hi ha al voltant de la masia protegida de Can Torrella, que garanteix la preservació paisatgística de la part més propera al nucli urbà.
Nous accessos i adéu a l'alta tensió
Si el ple municipal dona llum verda a la modificació de planejament es crearà una nova estructura viària i d’accessos de manera que la connexió del sector es realitzarà des dels carrers de la Terra i de l'Aigua, des de la carretera N-150 i sobretot des de l’autopista C-58 pels vehicles procedents de Barcelona i de Manresa, en ambdós sentits, mitjançant ramals d'accés i la construcció d’un nou viaducte sobre el traçat de l’autopista, que també permetrà la interconnexió entre el sector dels Bellots i el Districte 7, dels barris de Can Parellada i de les Fonts.
Igualment es contempla el soterrament dels trams de les dues línies elèctriques d’alta tensió que travessen el sector de 110 kV (línia 110 kV Hospitalet - Mas Figueres i la línia 110 kV Adrall - Mas Figueres), amb l’excepció del tram de la línia aèria de 220 kV Can Jardí/Foix- Mas Figueras (REE), per motius de viabilitat econòmica i d’impacte paisatgístic. La nova ordenació també proposarà la configuració d’un àmbit destinat a una possible ampliació de la subestació elèctrica de Mas Figueras.