El Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Occidental, conjuntament amb l’Ajuntament de Terrassa, ha ampliat el número de contenidors de recollida selectiva d’oli domèstic a la ciutat que, a partir d'avui, ha passat de tenir 5 a 20 contenidors de color taronja.
Ara els ciutadans de Terrassa tenen més a prop la possibilitat de reciclar l’oli de cuina usat dipositant-lo als contenidors que podran trobar a:
- L’Avinguda Jacquard amb Plaça de Campus
- Al Mercat de la Independència
- La Plaça Nova amb Baldrich
- Al C/ St. Tomàs amb l’Avinguda Barcelona
- Al C/ França amb Amèrica
- Al C/ Badalona amb Montblanc
- La Plaça Can Palet amb Colom
- Al Xúquer davant del Casal del Barri
- La Plaça Enric Torrella
- La Plaça Segle XX
- L’Avinguda Àngel Sallent amb Infant Martí
- La Plaça del Progrés
- La Plaça Roc Blanc
- Al Mercat del Triomf
- La Plaça de la Cultura amb Ctra. Rellinars
- La Plaça Lluís Companys amb l’Avinguda Josep Tarradellas
- La Ctra. Matadepera amb C/ Sabadell
- La Rambla Francesc Macià al costat de Centre Cívic
- Al C/ Joan XXIII amb Sierra Nevada
- Al C/ Cavall Bernat amb Plaça del Mil·lenari
Coincidint amb la implantació dels 15 nous punts de recollida, aquest dies es portarà a terme una campanya de sensibilització ciutadana a través d’uns díptics informatius que explicaran com s’ha de recollir l’oli de la cuina, on es pot portar i quins avantatges ambientals té.
Reciclar bé l’oli de cuina usat té recompensa
L’oli per cuinar és un producte d’ús comú a les nostres llars i un aliment saludable, però un cop utilitzat, si no es separa correctament, pot arribar a ser molt perjudicial pel medi ambient. Un litre d’oli de cuina usat pot contaminar al voltant d’un milió de litres d’aigua.
L’oli de cuina usat no es pot llençar per l’aigüera, ja que contamina l’aigua i provoca problemes en el manteniment de les depuradores que tracten les aigües residuals, també fa malbé les canonades i perjudica el manteniment de la xarxa de clavegueram.
Reciclar l’oli domèstic és molt fàcil i té recompensa, suposa un estalvi econòmic i mediambiental per a tots. Només cal acumular l’oli usat en un recipient de plàstic, tancar-lo bé i portar-lo al contenidor de color taronja més proper.
A Terrassa, a banda dels contenidors existents situats als carrers, l’oli també es pot portar a les Deixalleries Municipals de Terrassa Neta i Can Casanovas, i a qualsevol dels 72 punts de parada de la Deixalleria Mòbil.
Un cop separat selectivament, l’oli recollit es recicla i el seu tractament permet transformar un residu brut i contaminant en un combustible net i respectuós amb el medi ambient: el biodièsel. D’aquesta manera, també es redueixen els gasos d’efecte hivernacle en la fabricació i la seva posterior utilització.
Una responsabilitat social i ambiental
Al Vallès Occidental, la recollida dels contenidors, el manteniment i la logística del servei la porta a terme l’empresa d’inserció sociolaboral CIPO. Amb aquesta tasca s’ofereixen sortides professionals a persones amb risc d’exclusió social i laboral.
Reciclar oli és cada cop més fàcil a Terrassa
El Consorci per a la Gestió de Residus i l'Ajuntament de Terrassa han ampliat el número de contenidors de recollida
ARA A PORTADA
Publicat el 24 de setembre de 2014 a les 08:17
Et pot interessar
-
Societat Terrassa, les Franqueses i Ripollet, les ciutats metropolitanes amb major descens de criminalitat
-
Societat El Museu de Terrassa presenta el nou catàleg i amplia l'oferta educativa
-
Societat L'Ajuntament aprova les obres per acabar amb les humitats del local sota la plaça de Federico García Lorca
-
Societat L'Ajuntament millorarà l'accessibilitat de cinc encreuaments de Terrassa
-
Societat On refrescar-se a Terrassa? El parc urbà que travessa la ciutat com un riu verd
-
Societat L'Ajuntament netejarà i desbrossarà un tram urbà del torrent Mitger aquesta la tardor