Recullen firmes contra el model d'assignació de places escolars

La iniciativa d'un ciutadà a la web Change.org pretén que l'Ajuntament de Terrassa revisi les àrees d'influència que determinen quin col·legi públic li toca a cada infant

Publicat el 10 de juny de 2014 a les 19:58
La regidoria d'Ensenyament ha dividit Terrassa en quatre grans zones

El procés de divisió de Terrassa es fonamenta en 4 grans àrees d'influència. Aquest fet, segons l'egarenc Oscar Espinosa fa que "hi hagi alumnes que, malgrat tenir un col·legi prop de casa, hagin d'anar amb cotxe o caminant més de 30 minuts perquè els ha tocat un col·legi que està a 2 quilòmetres o més de la seva residència".
 
Espinosa considera que cal revisar aquestes àrees per fer-les més petites. I per aconseguir que la regidoria d'Ensenyament de l'Ajuntament de Terrassa li faci cas ha engegat una campanya de signatures al web Change.org en el qual demana als egarencs que s'hi afegeixin. La petició, actualment compta amb el suport de més de 130 persones, que aposten per fer aquesta revisió. 
 
Entre els problemes de l'actual sistema d'assignació de places escolars hi ha el fet, segons manifesta Espinosa, que "aquestes grans àrees han creat en determinats centres educatius autèntics ghettos i això repercuteix en la qualitat de l'ensenyament que aquí s'imparteix i impedeix que la composició de les aules sigui conforme a la realitat social en la qual vivim".
 
Considera que si es fan les zones més petites, "s'aconseguirà evitar fer grans desplaçaments per anar al col·legi i es distribuirà de manera més uniforme la presència de determinats col·lectius en els centres educatius de la ciutat perquè no quedin concentrats en uns pocs, fent que la composició de les aules sigui més concorde a la diversitat social que compon Terrassa".