Des de la Diputació s'ha decidit fer una reglamentació pel que fa a la circulació motoritzada com també de l'ús que es pot fer de la bicicleta per dins del Parc Natural de Sant Llorenç de Munt i l'Obac. Per un costat, la circulació motoritzada del parc s'ha de desenvolupar de manera ordenada i respectuosa amb el medi ja que des dels responsables alerten que "l'excés de velocitat pot provocar accidents i atropellaments de persones i freqüentment de fauna". Amb aquest sentit, la velocitat màxima per pistes és de 30 km/h. Des de la Diputació recorden que el soroll causat per alguns vehicles és perjudicial per a espècies sensibles, com les aus rapinyaires, que poden abandonar les seves àrees de nidificació. A més, l'erosió originada per les derrapades provoca l'aparició de sots i guals en la xarxa viària.
Cal circular amb moderació, especialment en pendents i amb el terra mullat i subratllen que els camins, senders i senders són d'ús exclusiu per als vianants. La circulació es troba limitada a les pistes obertes al públic i no està permesa camp a través, per tallafocs o per les vies de rierols.
Vies principals
Els ciclistes que circulin per la xarxa viària del parc tenen l'obligació de respectar la preferència dels vianants. També han d'adequar la velocitat a les característiques de la via per evitar les situacions de risc i garantir la seguretat dels vianants, especialment en els llocs més freqüentats. Els responsables del Parc avisen que només es pot circular amb bicicleta per les vies principals i per totes les pistes forestals i camins de passeig amb una amplada de més de tres metres, en què no estigui expressament prohibit, com senders, rierols, torrents, roquissars, camp a través, camins d'amplada inferior a tres metres i les especialment senyalitzades a l'efecte. En determinades zones del parc la circulació amb bicicleta es pot restringir temporalment o permanentment.
Regulació de l'ús de la bicicleta al Parc Natural
Els ciclistes que circulin per la xarxa viària del parc tenen l'obligació de respectar la preferència dels vianants
Ara a portada
Publicat el 10 de desembre de 2013 a les 08:40