
Rodalies guanyarà tres mil nous usuaris amb la posada en marxa de la nova línia R8, que a partir de diumenge connectarà Granollers i Martorell sense passar per Barcelona. El director general de Transport i Mobilitat, Ricard Font, i el director de Rodalies a Catalunya, Miguel Ángel Remacha, han presentat oficialment la línia amb el primer viatge de prova.
El trajecte de prova ha permès comprovar que el viatge entre Granollers Centre i Martorell dura 45 minuts, mitja hora menys del que es trigava fins ara, amb un transbordament obligatori a l'estació de Sants de Barcelona. En el cas del trajecte Mollet-Cerdanyola, l'estalvi de temps supera l'hora.
La nova línia, que utilitza un tram fins ara només per a mercaderies, tindrà parada a Martorell, Castellbisbal, Sant Cugat, Rubí, Cerdanyola Universitat, Mollet-Sant Fost, Montmeló i Granollers Centre. Així, doncs, el recorregut connectarà tres comarques: el Baix Llobregat, el Vallès Occidental i el Vallès Oriental, iniciativa que des de fa molts anys reivindiquen algunes d'aquestes ciutats, com Rubí i Sant Cugat, que durant aquest temps han constatat com, tot i tenir la infraestructura per fer-ho possible, aquesta només s'usava per als trens de mercaderies.
El director general de Transport i Mobilitat, Ricard Font, ha explicat que si té bona acollida s'estudiarà ampliar la línia pels extrems, és a dir, cap a Sant Celoni i cap a Vilafranca, de manera que es convertiria "en una línia transversal completa".
El trajecte de prova ha permès comprovar que el viatge entre Granollers Centre i Martorell dura 45 minuts, mitja hora menys del que es trigava fins ara, amb un transbordament obligatori a l'estació de Sants de Barcelona. En el cas del trajecte Mollet-Cerdanyola, l'estalvi de temps supera l'hora.
La nova línia, que utilitza un tram fins ara només per a mercaderies, tindrà parada a Martorell, Castellbisbal, Sant Cugat, Rubí, Cerdanyola Universitat, Mollet-Sant Fost, Montmeló i Granollers Centre. Així, doncs, el recorregut connectarà tres comarques: el Baix Llobregat, el Vallès Occidental i el Vallès Oriental, iniciativa que des de fa molts anys reivindiquen algunes d'aquestes ciutats, com Rubí i Sant Cugat, que durant aquest temps han constatat com, tot i tenir la infraestructura per fer-ho possible, aquesta només s'usava per als trens de mercaderies.
El director general de Transport i Mobilitat, Ricard Font, ha explicat que si té bona acollida s'estudiarà ampliar la línia pels extrems, és a dir, cap a Sant Celoni i cap a Vilafranca, de manera que es convertiria "en una línia transversal completa".