[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pEzNWSYXclc[/youtube]
En el marc del Pacte DASIG (Pacte per a la Diversitat Afectiva, Sexual i d'Identitat de Gènere a Terrassa) i del Dia Internacional Contra l’Homofòbia, l'Ajuntament de Terrassa va presentar el curtmetratge "Silenci. Contra l’homofòbia a les aules". Està dirigit per Òscar Plà i Adrià Torres i compta amb les col·laboracions especials de l'actor i director Pep Pla, l'actriu Ximena Marsé i la música de Doctor Prats i Sense Sal. Doctor Prats participa també amb un missatge final després del curtmetratge.
El film és fruit d’una acció de sensibilització en el món educatiu sobre la igualtat i la no discriminació, coorganitzada entre l’Ajuntament de Terrassa, Mossos d’Esquadra i l’entitat LGTB Terrassa, com a membres del Pacte DASIG. Més enllà d’implicar en aquesta lluita a diferents agents de la ciutat, l’objectiu del projecte és posar l’accent en un dels principis bàsics per lluitar contra les discriminacions: mobilitzar la gran majoria silenciosa que no es posiciona obertament contra qui comet les agressions, que acostuma a ser una minoria.
El curtmetratge es projectarà durant els tallers de sensibilització contra l'LGTBIfòbia que imparteix el cos de Mossos d’Esquadra a alumnes d’educació secundària d’arreu de Catalunya, esdevenint així una eina educativa més.
L'objectiu d'aquest material audiovisual és reforçar l'apoderament dels companys i companyes de classe que són testimonis de l'assetjament escolar, així com dels nois i les noies víctimes d'LGTBIfòbia. D’aquesta manera, busca provocar la reacció de tothom davant la discriminació per motiu d’orientació sexual i/o identitat o expressió de gènere.
Per a la seva realització, es va fer un concurs entre l'alumnat del Grau Superior en Realització de Projectes Audiovisuals i Espectacles de l'INS Santa Eulàlia de Terrassa, d'on va sortir guanyador el projecte "Silenci. Contra l’homofòbia a les aules", del director Òscar Pla.
Després de celebrar un càsting per triar els i les joves participants, es va rodar el film a principis d'octubre amb un equip de 40 persones voluntàries entre actors i actrius amateurs, l’equip de rodatge encapçalat pels dos directors i les col·laboracions de l’actor Pep Pla i els grups musicals Doctor Prats i Sense Sal.
«Silenci», el curtmetratge de Terrassa contra la LGTBIfòbia a les aules
Societat
Està dirigit per Òscar Plà i Adrià Torres i compta amb les col·laboracions especials de Pep Pla, Ximena Marsé, Doctor Prats i Sense Sal
ARA A PORTADA
-
Cultura i mitjans El Festival de Circ de Terrassa es reinventa amb una vintena de companyies i nou emplaçament ACN
-
-
Política Terrassa alerta que el PLATER identifica fins a 40 vegades més sòl del necessari per a la fotovoltaica Redacció
-
Política Terrassa desplega més de 150 càmeres per reforçar la seguretat i la gestió de la ciutat Redacció
-
Successos Desarticulen una organització que fabricava i distribuïa medicaments veterinaris sense autorització en un laboratori a Terrassa ACN
Publicat el
29 de maig de 2017 a
les 10:10
Actualitzat el
29 de maig de 2017 a les
10:22
Et pot interessar
-
Societat
Som Vallès Trail començarà i acabarà a Matadepera
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
-
Societat
Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa
-
Societat
Neix el Carnet Estiu Adolescent, l'eina per dinamitzar l'oci juvenil de Terrassa
-
Societat
Terrassa estrena un mapa digital per connectar el jovent amb els recursos de la ciutat
-
Societat
Terrassa desplega un pla especial per garantir la seguretat i la convivència nocturna aquest estiu
