'Sóc de Terrassa i compro a Terrassa!'

L'Ajuntament s'alia amb les associacions de comerciants, entitats i persones conegudes de la ciutat per dinamitzar el comerç local amb una campanya que es farà entre el juny i l'octubre

Publicat el 05 de juny de 2012 a les 18:00
Autoritats i representants d'associacions comercials i de la cultura popular de Terrassa Foto: C.B.

La davallada comercial de la Rambla, les queixes dels paradistes del Mercat de la Independència i el context general de precarietat econòmica han fet reaccionar l'Ajuntament, que hi vol posar remei amb mesures concretes i immediates. Amb aquesta voluntat, el consistori inicia una campanya de dinamització del comerç local amb el suport i la complicitat de les associacions comercials de la ciutat i entitats i personalitats egarenques rellevants en diferents àmbits, com el futbolista Xavi Hernández, les actrius Àngels Poch, Marissa Jossa i Rosa Boladeras, l'actor i director del CAET Pep Pla més els Minyons, els Castellers i Drac de Terrassa com a representants de la cultura popular.

Sota el lema 'Sóc de Terrassa i compro a Terrassa!' i la marca 'Comerç de Terrassa en tots els sentits', la iniciativa es planteja dos objectius: promoure i prestigiar entre la ciutadania les qualitats del comerç terrassenc de proximitat com a motor econòmic local i la projecció local i exterior de l'aposta i el valor de la ciutat com a capital comercial de la comarca i de la zona metropolitana. L'Ajuntament invertirà 8.724,51 euros en aquesta campanya.

Deu elements
La campanya atacarà en deu fronts complementaris: s'instal·larà cartelleria amb la imatge de la campanya al pont de la Rambla (en sentit de pujada cap a l'avinguda Josep Tarradellas), es posaran banderoles a la Rambla i cartells en les principals vies de comunicació de la ciutat. A més, es reprendrà i reforçarà la campanya 'Botiga Amiga' presentada el 2010.

Aposta digital
Quatre de les deu mesures aprofitaran les possibilitats de les noves plataformes digitals. Així, s'editaran diverses guies comercials en forma de rutes que es publicaran al lloc web del Servei de Comerç de l'Ajuntament. La idea és adaptar-se a les necessitats dels clients perquè trobin un producte o servei en concret. Les guies es podran descarregar d'Internet i se n'editaran fulletons que els establiments distribuiran.

En aquest mateix apartat de la web www.terrassa.cat es podrà consultar un mapa comercial de tota la ciutat amb colors per sectors i tipologies d'establiments, així com informació vinculades als llocs web de les associacions de comerciants i dels mateixos establiments. Finalment, les activitats d'aquest àmbit es difondran per Facebook i Twitter i es realitzarà una revista digital sobre el comerç terrassenc disponible per subscripció.

Com a gran novetat, els codis QR que permetran captar a través del telèfon mòbil des de campanyes de promoció fins a sortejos, rebaixes, fires, accions de fora stock, passant per festes, premis, activitats infantils i tiquets d'aparcament gratuïts. La campanya s'estructurarà en diferents fases entre el juny i l'octubre.

Motiu d'orgull a dins i a fora
Per a Pere Navarro, la campanya és una manera de "reivindicar el volum i, sobretot, la qualitat del comerç de la ciutat, de la qual els terrassencs n'hem d'estar orgullosos". L'alcalde ha volgut agrair la implicació de les diferents associacions de la ciutat. La regidora de Comerç, Carme Labòria, ha afegit que la iniciativa pretén fidelitzar els terrassencs, "perquè aquí hi tenim de tot" però també ser capaç de "captar gent de les poblacions del nostre entorn".