L'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, ha demanat "màxima responsabilitat" a la ciutadania per evitar aglomeracions davant d'una situació "greu que previsiblement anirà a pitjor". El batlle egarenc ha comparegut aquest dilluns al matí per anunciar noves mesures i fer una crida a respectar el toc de queda, una mesura, en la seva opinió, "comprensible".
Ballar ha reconegut que la segona onada es preveu "més forta" davant la baixada de les temperatures, pel que ha demanat que es compleixin les restriccions encara que "tothom arrossegui desgast físic i emocional".
Davant del toc del decret de toc de queda, l'Ajuntament de Terrassa ha adoptat noves mesures durant la franja nocturna. D'aquesta manera, tot i que els taxis seguiran funcionant durant tot el dia, els busos urbans només ho faran fins a les onze de la nit.
Els equipaments de la ciutat de gestió municipal i de gestió cedida tancaran a les 21 h, mentre que el Consistori instarà les instal·lacions privades a fer-ho a la mateixa hora. Tot i això, Ballart ha insistit que "s'hauria de permetre que obrissin tots a les 22 h", ja que considera que aquesta hora de menys "pot sentenciar de morts a molts clubs".
[noticia]75993[/noticia]
En la mateixa direcció, el cinema Catalunya, de gestió municipal, modificarà la seva programació de manera que finalitzi a les 21 h. Les persones que tinguin entrades comprades per funcions a partir d'aquella hora podran demanar el retorn dels diners o canviar-ho per altres sessions.
L'Ajuntament també revisarà la programació cultural per adequar-la a les restriccions, que no permeten el trànsit de persones a partir de les 22 h, però sí en el cas dels espectadors d'activitats culturals, que poden tornar a casa fins les 23 h.
Amb relació a l'enduriment de les mesures per fer front a la pandèmia a Terrassa, Ballart també ha destacat que el 80% de la plantilla municipal es troba teletreballant. El Consistori també es troba en contacte permanent amb la Creu Roja per a atendre les persones vulnerables i sense llar davant d'aquesta nova situació.
Més policia per vetllar per compliment del toc de queda
La Policia Municipal de Terrassa afronta el toc de queda en vigor des d'aquest diumenge amb «comprensió però contundència». Així ho ha anunciat l'Intendent Major del cos, Antoni Flores, en una roda de premsa celebrada aquest dilluns al matí al costat de l'alcalde, Jordi Ballart.
Flores ha explicat que els agents "compliran una funció molt important" en les restriccions. Primer, segons l'Intendent, durant a terme una funció "pedagògica" de la mà amb la "comprensió". Tot i això, ha anunciat que els efectius "cada cop seran "més restrictius i contundents" tot afegint que "la ignorància no eximeix la culpa".
[noticia]75977[/noticia]
En la mateixa direcció, la Policia Municipal es trobarà en coordinació amb els Mossos d'Esquadra per a controlar el moviment no permès de persones entre les 22 h i les 6 h. En aquest sentit, Flores ha assegurat que s'incidirà més en punts de la ciutat on "tenint en compte l'historial dels últims mesos s'hi preveu una major concentració". Per això ha avançat la presència de més patrulles i major presència policial, també en forma d'agents de paisà.
Terrassa anuncia noves mesures amb relació al toc de queda decretat pel Govern
Societat
Jordi Ballart demana "màxima responsabilitat" a la ciutadania davant d'una "situació greu que previsiblement anirà a pitjor"
ARA A PORTADA
-
Política Cercador: consulta a quina mesa electoral has de votar a les eleccions del 29-N Neus Climent
-
Societat Terrassa repara d’urgència un mur de contenció de la riera de les Arenes malmès pels aiguats Redacció
-
-
Successos Presó sense fiança per als tres detinguts pel tiroteig a dos guàrdies civils a Terrassa Joan Navarro / Agències
-
Successos Una conductora beguda atropella dos voluntaris de Protecció Civil a Palau-solità i Plegamans Marc Orts
Publicat el
26 d’octubre de 2020 a
les 19:00
Et pot interessar
-
Societat
Una banda terrassenca denuncia un atac catalanòfob en un concert a Osca: «Ens van insultar per cantar en català»
-
Societat
Vacarisses impulsa un Pacte per la Llengua amb 70 accions per reforçar l’ús social del català
-
Societat
Els Mossos investiguen la mort violenta d'un home a Terrassa
-
Societat
Terrassa redueix un 76% el temps d'espera per a una primera visita als serveis socials
-
Societat
Som Vallès Trail començarà i acabarà a Matadepera
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
