L’Ajuntament de Terrassa s’adherirà aquest dimarts, 21 de juny, a la commemoració del Dia Mundial de l’esclerosi lateral amiotròfica (ELA). La façana principal de l’Ajuntament s’il·luminarà al vespre de color verd, que és l’escollit per les entitats que treballen amb afectats per aquesta malaltia.
A més, l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, se sumarà demà a la campanya “Fes un gest per l’ELA”, impulsada per la fundació Miquel Valls, en què participen nombroses persones amb projecció pública d’àmbits tan diversos com l’esport, les arts o la política. Aquestes persones comparteixen a les xarxes socials fotografies formant una lletra ela majúscula amb els dits polze i índex de la mà dreta.
Amb accions com aquestes es vol donar visibilitat a aquesta malaltia poc coneguda, que afecta al voltant de 400 persones a Catalunya. L’esclerosi lateral amiotròfica, també coneguda com a Malaltia de Lou Gehrig, és una malaltia neurològica progressiva, que ataca les neurones motores, és a dir, les que controlen els moviments voluntaris. Els pacients perden la seva força i la capacitat de moure cos i extremitats, fins l’extrem d’arribar a perdre la capacitat per respirar, generalment entre 3 a 5 anys a partir del començament dels símptomes.
Terrassa commemora el Dia Mundial de l'Esclerosi Lateral Amiotròfica
Societat
La façana del Raval s'il·luminarà de color verd dimarts al vespre
ARA A PORTADA
Publicat el
20 de juny de 2016 a
les 18:44
Actualitzat el
20 de juny de 2016 a les
18:46
Et pot interessar
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
-
Societat
Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa
-
Societat
Neix el Carnet Estiu Adolescent, l'eina per dinamitzar l'oci juvenil de Terrassa
-
Societat
Terrassa estrena un mapa digital per connectar el jovent amb els recursos de la ciutat
-
Societat
Terrassa desplega un pla especial per garantir la seguretat i la convivència nocturna aquest estiu
-
Societat
Mercadona haurà de pagar 60.000 euros a una extreballadora a qui va acomiadar per menjar-se plats preparats
