Terrassa envia ajut humanitari d'urgència a Sumatra

Un terratrèmol ja ha fet més d'un miler de morts

Publicat el 03 d’octubre de 2009 a les 01:12
Terrassa segueix sent solidària i ha reaccionat ràpidament davant del terratrèmol que ha afectat Sumatra. L’Ajuntament, mitjançant sengles convenis amb Creu Roja i amb Farmacèutics Mundi, col·labora en l’enviament d’ajuda humanitària d’emergència a la illa d'Indonèsia), que ha patit una sacsejada de 7,6 graus a l’escala de Richter, amb un balanç d’un miler de morts i nombrosos estralls materials, especialment a la capital, Padang, i a la zona de Bengkulu.

Creu Roja de Catalunya treballa amb el Comitè Català d’Emergències per organitzar la resposta humanitària precisa a partir de l’avaluació dels danys produïts i el reclam de necessitats d’ajut que facin la Mitja Lluna Roja d’Indonèsia i la Creu Roja Internacional.

La situació a Sumatra és caòtica pels esfondraments a les carreteres i l’episodi de pluges. No hi ha electricitat i hi ha dificultats en telefonia i internet. A més ahir va haver-hi un nou terratrèmol de 6,8 graus amb epicentre a uns 150 km al sud de Padang.

L’Ajuntament té dos convenis de col·laboració amb ONGs per a donar resposta a situacions en que es necessita ajuda humanitària d’emergència, un amb Creu Roja Catalunya i un altre amb Farmacèutics Mundi, ambdues integrades en el Comitè Català d’Emergències que lidera la Generalitat. En cas de catàstrofe, Farmacèutics Mundi aporta kits de subsistència i plantes potabilitzadores d’aigua, mentre que la Creu Roja de Catalunya està especialitzada en proporcionar materials d’aixopluc a les víctimes.