Terrassa, pionera en gestió de zones comercials urbanes
Conveni entre Ajuntament i Associació Terrassa Centre per coordinar i regular les accions que es facin al centre de la ciutat | S'invertiran 35 mil euros a manteniment i neteja de parets, façanes i mobiliari
Ara a portada
Publicat el 04 de febrer de 2014 a les 20:05
L’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, i el president de l’associació de comerciants "Terrassa Centre", Jan Paloma, han signat aquest dimarts un conveni en el qual s'estableix un protocol de col·laboració entre el Consistori i l’entitat, amb l’objectiu d’establir una col·laboració mútua per dinamitzar el comerç d’aquesta zona.
L’acord permetrà gestionar i coordinar les diferents activitats socioculturals que es duen a terme en aquest zona urbana, l’ús de la via pública, les programacions en equipaments municipals, i les campanyes de dinamització i promoció comercial, que es puguin organitzar al centre comercial de la ciutat.
Altres països europeus han implementat amb èxit els anomenats BIDs (Business Improvement Districts) en els que, amb organitzacions gerencials, els sectors econòmics ubicats en aquestes àrees, gestionen de forma directa l’espai públic en col·laboració amb l’administració local. En aquest sentit, l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, creu que: "aquest model de gestió de les Àrees de Promoció Econòmica Urbana, revertirà molt positivament en tota la ciutat, perquè permetrà als comerciants oferir un millor servei encara, alhora que es dinamitzaran les activitats culturals i lúdiques que es facin al Centre, amb el valor afegit de millorar l’espai públic".
L’Ajuntament de Terrassa esdevé el primer de Catalunya i de l’Estat en establir un conveni amb el comerç local per regular la gestió de les zones comercials urbanes, en concret, al Centre de la ciutat. Aquest model s’ha implantat fa temps a les ciutats més innovadores de països del nostre entorn, com el Regne Unit, Alemanya, Irlanda, Suècia, o Holanda, i a d’altres com Canadà, Nova Zelanda, el Japó o els Estats Units. Per últim, l’alcalde de Terrassa, ha reclamat a la Generalitat: "una regulació de les àrees de promoció de l’economia urbana, tal i com ja s’està fent a d’altres països dels nostre entorn. Cal una llei que permeti la gestió de les Àrees de Promoció Econòmica Urbana. A Terrassa, per les seves característiques urbanes i la seva activitat comercial, cultural i social, aquest model encaixa perfectament".
Tasques de manteniment i neteja
Mitjançant aquest conveni, l’Ajuntament de Terrassa facilitarà a Terrassa Centre la programació anual planificada de les activitats socioculturals que es desenvolupin a la via pública, així com la dels diferents equipaments públics en l’àmbit del Centre. També li facilitarà informació sobre les activitats que les entitats ciutadanes organitzin dins de l’àmbit del conveni. L’Ajuntament també col·laborarà amb l’associació en l’organització d’accions de dinamització comercial i consensuarà amb Terrassa Centre les intervencions de millora planificades en la via pública per part del Servei de Projectes i Obres, així com la tipologia de la intervenció.
Per la seva banda, Terrassa Centre es compromet, en coordinació amb els serveis municipals, a millorar i conservar l’àmbit territorial del Centre mitjançant tasques diàries i setmanals que inclouen la retirada de cartells de les façanes i el mobiliari urbà, la neteja de tacs o grafits de les façanes, dels cartells encolats, el escocells dels arbres, d’adhesius a les persianes, tubs de baixants d’aigua i serveis adossats a les façanes, neteja dels armaris d’enllumenat públic i pals dels fanals i manteniment de pintura, si aquesta s’ha escrostonat. Aquestes accions tindran un valor de 35.000 euros. Per tal de fer-ne un seguiment, es constituirà una Comissió Mixta de Seguiment integrada per quatre membres de cadascuna de les dues parts.
Jornada comercial al Qu4drant.0
L’acte s'ha fet a la Sala d’Actes del Qu4drant.0 , hi també hi ha assistit el tinent d’alcalde de Promoció Econòmica i Innovació, Amadeu Aguado. Justament, aquest darrer acompanyat per la directora gerent de "Terrassa Centre", Maria Costa, han estat els encarregats de donar la benvinguda a la sessió "La gestió dels centres comercials urbans".
La jornada ha comptat amb la intervenció d’Agustín Rovira, director tècnic del Plan de Dinamización Comercial Urbana y Gestión de Centros Comerciales Urbanos del Consejo Superior de Cámaras de Comercio de España i president de la Asociación Española para la Gestión de los Centros Urbanos (AGECU), com també de Ricardo Rustarazo, llicenciat en MBA d’ESADE i soci fundador de Retail Trade Marqueting, que ha ofert la ponència "El comerç urbà i les decisions del retailes".
Et pot interessar
-
Societat El Torneig Hockey Solidari a Terrassa ja té data de començament
-
Societat Terrassa renova la gespa dels estadis municipals
-
Societat Terrassa és la ciutat de Catalunya on més s'ha reduït la delinqüència l'últim any
-
Societat La fira de vins «El Vapor del vi» celebra la primera edició a Terrassa