
Ballart ha visitat l'institut acompanyat dels regidors Manuel Pérez i Eva Herrero Foto: A.T
L’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, ha reclamat aquest dimarts a la Generalitat de Catalunya "que compleixi d’una vegada amb el seu compromís de construir el nou edifici de l’institut Can Roca", durant la visita que ha fet al centre.
L’Institut, que compta amb 212 alumnes i que el proper curs podria incorporar una línia més, va iniciar la seva activitat el curs 2012-2013 en mòduls provisionals, on encara funciona actualment. Ballart ha qualificat de “lamentable i inadmissible” el fet que “una de les ciutats més importants de Catalunya hagi de tenir, avui dia, escoles i instituts en aquestes condicions insostenibles”, ha dit l’alcalde, que ha afegit que “els professionals i els alumnes d’aquest centre es mereixen unes condicions de treball i d’escolarització dignes, com tots els de la ciutat”.
Jordi Ballart ha recordat que l’Institut Les Aymerigues i l’escola Sala i Badrinas es troben en la mateixa situació que Can Roca, és a dir, funcionant en mòduls provisionals, ja que les obres dels edificis definitius encara estan pendents de licitació. En tots tres casos, l’Ajuntament de Terrassa va posar a disposició de la Generalitat els terrenys per a la construcció dels respectius equipaments.
El passat mes de gener, el Ple de l’Ajuntament de Terrassa va aprovar per unanimitat reclamar al govern de la Generalitat que contempli la dotació pressupostària en el pressupost de 2015 per a les obres dels instituts Can Roca i Les Aymerigues i per a l’escola Sala i Badrinas, a més d’obres concretes a l’institut Mont Perdut i a l’escola Roser Capdevila. L’alcalde ha visitat avui l’institut Can Roca, acompanyat del regidor d’Educació, Manuel Pérez, i de la regidora del Districte 5, Eva Herrero.
Convidat pel centre, l’alcalde ha llegit als alumnes de primer un fragment d’un llibre de relats d’Oscar Wilde en el marc de l’activitat “El gust per la lectura”, que consisteix en dedicar periòdicament uns minuts a la lectura, tot l’institut simultàniament. L’alcalde ha felicitat l’equip directiu i docent pel projecte educatiu que estan desenvolupant i per la implicació del centre en el territori, a través de projectes com “Associacionisme i participació democràtica al barri del Pla del Bonaire”, conjuntament amb l’Escola Pere Viver i l’Escola FATIMA, a través del qual l’alumnat podrà fer propostes per al nom de dues places del barri.