'Terrassa, territori socialment responsable'

L'Ajuntament organitza unes jornades per fomentar els valors i actuacions de responsabilitat social entre les pimes de la regió

Publicat el 08 de febrer de 2010 a les 21:56
La responsabilitat social empresarial no és cap concepte nou a la ciutat. L'Ajuntament de Terrassa ha treballat des del 2006 per inculcar aquests valors i clàusules de caire social a la pròpia administració pública, així com a les entitats i empreses de la regió, impulsant cursos, promocionant bones pràctiques i mesures d'autodiagnosi a les empreses, promocionant plans d'igualtat, etc..

Ara, però, “toca anar més enllà”, ha explicat el tinent d'alcalde d'Innovació i Desenvolupament Estratègic i Econòmic, Manel Pérez. Des de l'Ajuntament volen aconseguir crear un territori socialment responsable, que pugui generar i aprofitar interaccions entre els diferents agents i crear espais de diàleg i sinergies entre empreses. D'aquí sorgeix la Jornada Terrassa, territori socialment responsable, que tindrà lloc aquest divendres al Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (mNACTEC).

Prop d'un centenar d'empresaris de la comarca es reuniran per dialogar i conèixer quins són les vies d'aplicació o implantació de la responsabilitat social a les empreses i les administracions públiques, així com els avantatges que poden comportar a treballadors i empresaris. Al llarg del matí, s'analitzaran diversos exemples, en especial el cas de l'empresa de missatgeria MRW; i s'informarà sobre les mesures d'impuls que s'estan aplicant des de la Generalitat de Catalunya, així com des de les administracions locals.

Poques són, encara, les empreses que han introduït clàusules socials en el seu funcionament diari, malgrat les ajudes que reben per part de les diferents administracions. Prova d'això són aquelles empreses que van ser contractades amb el passat Fons Estatal d'Inversió Local (FEIL) per tenir contractats persones en atur i en risc d'exclusió social.

Segons Pérez, les empreses han d'entendre que la responsabilitat social és un “valor diferencial”; una garantia que cada vegada busquen més consumidors i que no té perquè suposar un gran cost per les empreses. A vegades, mesures com fomentar la conciliació laboral o crear un bon clima laboral fan d'una empresa responsable socialment. “És una tasca de pedagogia política i conscienciació”, ha dit el tinent d'alcalde.