Tothom es concentra per al clàssic

Mentre els jugadors es concentren al Camp Nou, multitud de persones planifiquen com veuran el Barça-Madrid. Els bars seran els més concorreguts aquesta nit, amb un consum considerable dels clients

Publicat el 29 de novembre de 2010 a les 21:08
La ressaca del dia de les eleccions no ha tingut gaire marge de maniobra. El clàssic l'ha atrapat. Avui es juga un dels partits de futbol més esperats de la temporada. El FC Barcelona i el Reial Madrid s'enfronten al Camp Nou a les 21.00h i, durant 90 minuts, el món es paralitza. El partit va més enllà del futbol. És un espectacle.

Però a vegades pot ser una odissea trobar la manera de veure aquest espectacle. La majoria de la població s'ha de conformar en veure l'enfrontament a la televisió. Anar al Camp Nou és un privilegi que pocs tenen la sort de gaudir. Tot i així, l'ambient no es crea només en directe. Els bars són un espai gairebé obligat per als seguidors assidus del futbol i també per totes les persones que, tot i no ser grans aficionades a seguir la lliga, no es poden perdre el clàssic. Traspassa les fronteres de l'esport.

Així, totes aquelles persones que no tenen a casa el canal GolTV (i no hagin pagat els 15 euros mensuals que costa), els queda l'opció d'anar al bar. Per una banda, pot ser una opció engrescadora, ja que l'ambient que es genera resulta atractiu. D'altra banda, arribar a trobar alguna cadira buida més tard de les 20.00h dins d'aquests establiments on es podrà veure el Barça-Madrid, ja és més complicat.

Els bars que ofereixen el partit ja es freguen les mans. Serà ple segur i tindran consum a dojo. Alguns han permès que els clients reservessin taula i ja saben que ho tindran tot ocupat. D'altres no guarden llocs, però no tenen cap dubte que el bar s'omplirà. De fet, cap a les 17.00h d'aquesta tarda molts bars ja col·locaven les cadires de cara a la televisió i ho començaven a tenir tot a punt pel gran moment on el treball, la humilitat i el talent saltarà al camp per veure's les cares amb la velocitat, la condició física i la insistència de superar –individualment– el millor.