Agents de la Policia de la Generalitat - Mossos d’Esquadra de la Unitat d’Investigació de la comissaria de Terrassa van detenir dilluns, 29 de febrer, tres joves com a presumptes autors de cinc robatoris amb força a diversos establiments de la ciutat de Terrassa. Dos dels detinguts tenen 18 anys i l’altre és menor d’edat. Tots ells són de nacionalitat magrebina i veïns de Terrassa.
Els fets van succeir durant els primers dies del mes de febrer quan els Mossos d’Esquadra van notar un augment de robatoris amb força en bars, restaurants i comerços a Terrassa.
Es donava la circumstància que els robatoris havien estat comesos a llocs molts propers entre ells i amb el mateix modus operandi: feien palanca o bé trencaven el vidre de la porta d’accés per tal d’accedir a l’interior de l’establiment. Els lladres també perseguien sempre el mateix botí: les caixes enregistradores de les quals s’emportaven els calaixos amb els diners que hi havia.
Amb aquestes dades els Mossos d’Esquadra van començar una investigació i un dispositiu de seguretat que el 14 de febrer va permetre enxampar in fraganti els lladres quan saquejaven un restaurant bar d’una coneguda franquícia situada en el barri del Centre de la localitat. En aquell moment només se’ls va poder atribuir el robatori d’aquest bar i després de passar a disposició judicial i Fiscalia de Menors els joves van quedar en llibertat.
Amb antecedents
Els policies però continuaven investigant la resta de robatoris a establiments i el resultat d’aquestes indagacions va permetre demostrar que la resta de robatoris detectats havien estat comesos pels mateixos joves, de manera que van tornar a ser detinguts per aquests altres fets el passat 29 de febrer.
Agents del Grup de Delinqüència Urbana i de Proximitat de la mateixa comissaria van localitzar el lloc on els lladres amagaven els objectes sostrets: una casa abandonada al Parc de Vallparadís.
Els detinguts, amb diversos antecedents, van passar a disposició judicial per segon cop el passat 1 de març davant el jutjat en funcions de guàrdia de Terrassa, el qual va decretar la seva llibertat amb càrrecs. El menor d’edat es va posar a disposició de la Fiscalia de Menors i també es troba en llibertat.
Tres joves detinguts per cometre cinc robatoris en 15 dies a Terrassa
Societat
Els lladres feien palanca o trencaven el vidre de la porta dels establiments per sostreure la caixa registradora | Els autors dels fets van cometre els il·lícits en quatre restaurants i en una botiga entre el 30 de gener i el 14 de febrer
ARA A PORTADA
Publicat el
05 de març de 2016 a
les 11:11
Actualitzat el
05 de març de 2016 a les
11:20
Et pot interessar
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
-
Societat
Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa
-
Societat
Neix el Carnet Estiu Adolescent, l'eina per dinamitzar l'oci juvenil de Terrassa
-
Societat
Terrassa estrena un mapa digital per connectar el jovent amb els recursos de la ciutat
-
Societat
Terrassa desplega un pla especial per garantir la seguretat i la convivència nocturna aquest estiu
-
Societat
Mercadona haurà de pagar 60.000 euros a una extreballadora a qui va acomiadar per menjar-se plats preparats
