
L'olivera serà la protagonista de la setmana Foto: Cedida
A partir de demà i fins diumenge vinent, Ullastrell celebra la Festa de l'Oli . La vinculació del municipi amb aquest aliments bàsic en la dieta mediterrània ve de llarg. De fet, una de les hipòtesis més acceptades és la que afirma que el topònim d’Ullastrell prové d'Ullastre, l’olivera salvatge.
Aquesta olivera ha estat domesticada i treballada pels pagesos d’Ullastrell durant centenars d’anys, i la producció d’oli al nostre poble, ha esdevingut una de les poques tradicions agrícoles que encara es mantenen arrelades avui dia.Aquest tipus d'olivera es molt freqüent als horts d'Ullastrell.
Degustació, exposicions i xerrades
Així, doncs el poble ha decidit retre-li homenatge i aprofitar que l'oli és un dels referents pels quals és ben conegut Ullastrell per dedicar-li una setmana sencera. La festa s'iniciarà demà, a les 20.30 hores al restaurant Cal Taiet, en què es farà un tast d'oli i un sopar amb productes locals. Dimecres, a les 17 hores, hi haurà un berenar popular amb pa, oli i sucre davant de l'Ajuntament mentre que dijous Ester Guerrero oferirà la xerrada nutricionista "l'oli i la nostre dieta" a la Biblioteca Massagué.
Divendres, dia 27, a la sala d'exposicions del Casal tindrà lloc un taller destinats als nens i adolescents de creació de sabó a partir d'oli reciclat. Serà a les 17 hores. A les 21.30 hores, serà el torn de la projecció del llargmetratge "L'Oli de la vida" a la sala d'actes del Casal. Per donar per acabada aquesta festa de l'oli, diumenge, de 10 a 14 hores, a la plaça de Joan Montmany hi haurà visita de portes obertes al molí de l'oli d'Ullastrell, amb una posterior exposició i venda d'oliveres i una degustació i venda d'oli dels pagesos de la localitat. Per últim, a les 13 hores, hi haurà la planta d'oliveres al turó del rector.