Un centre comercial a l'aire lliure

Matadepera Comerç vol atraure als seus establiments els residents a les urbanitzacions i es faciliten carros de compra gratuïts als aparcaments propers al nucli històric

Publicat el 30 de març de 2013 a les 13:16
Carrer de Matadepera Foto: A.M.

El comerç de Matadepera es mou, proposa, avança i busca captar nous clients. Els seus responsables van a la recerca de les persones que viuen a les urbanitzacions. Una de les iniciatives ha estat transformar tot el nucli del poble en un gran centre comercial a l'aire lliure. És com una gran superfície, amb productes de qualitat per triar i remenar.

Per convertir la idea en una realitat s'han posat en marxa diverses experiències. La regidoria de Comerç, juntament amb Matadepera Comerç, ha potenciat el servei de carrets de compra que es va posar en funcionament l'octubre de 2012. L'objectiu és "fomentar el comerç del poble facilitant les compres que es puguin fer", segons Pere Pascual, president de l'entitat. Amb el petit vehicle s'estalvia portar a pes la compra. Es considera un bon esquer per als matadeperencs que viuen en habitatges allunyats del centre. En aquest sentit, es reconeix que moltes vegades opten per passar de llarg del poble i anar cap a espais comercials de Terrassa o situats a la mateixa carretera de Talamanca.

El servei consta d'11 carrets: 5 metàl·lics al pàrquing del Casal de Cultura i 6 més, siliconats, al de la Riera. Funcionen amb una moneda de 50 cèntims o 1 euro. Amb aquesta proposta es promou encara més la idea de gran superfície, però a l'aire lliure i en un marc agradable com és el centre històric de Matadepera. Els aparcaments es troben a tocar de les botigues i el trajecte a fer no és superior al que es fa dins d'un dels típics grans magatzems. Tothom té molt clar, propietaris de locals i Consistori, que el comerç local és un motor econòmic del poble al que cal ajudar.

Els comerciants regalen als seus clients mitja hora d'estacionament gratuït a la zona blava, i el pàrquing del Casal de Cultura no cobra els primers trenta minuts. És una fórmula més per atraure la gent. Tot i això, els comerciants es queixen de l'excés de zel de la vigilant de la zona blava. Pere Pascual i els seus companys de junta expliquen que ells n'han estat víctimes i molts clients se'ls n'han queixat, fins al punt d'haver desistit d'anar a comprar al centre pel perill de tenir una sorpresa desagradable en forma de multa.

Entre les mil i una idees que ronden pel cap dels cervells de Matadepera Comerç hi ha la posada en marxa del Dia del Client. La proposta és que cadascun dels botiguers decideixi una oferta, la mateixa cada setmana o canviant. S'hi estan acabant de donar les darreres voltes i cal triar el dia més adient, que segurament serà un on hi hagi menys volum de clients.

L'entitat defensa que té una oferta diversificada i àmplia i que, a ningú, li cal anar a d'altres llocs a comprar, ni per quantitat ni per preu. Matadepera Comerç complementa la seva tasca amb les col·laboracions amb concursos d'oratòria, les tradicionals xocolatades de Sant Jordi o el suport al Concurs de Grimpaires, una de les tradicions més espectaculars i arrelades del poble.