Segons denuncia la Plataforma, el professor va afegir que atès que el català era la seva llengua materna, l'avaluaria amb "major rigor" en les llengües de castellà i anglès. Això va provocar que la resta d'alumnes fes costat a l'alumne en qüestió. L'entitat subratlla que en mostrar-se contraris a la decisió del professor alguns dels estudiants tenen "por a les represàlies" que aquest pugui prendre sobre ells.
La Plataforma també diu que segons ha pogut saber, altres membres de l'equip docent promouen l'"adoctrinament dels alumnes, no només amb el menyspreu a la llengua, sinó també cap als partits que hi donen suport, durant les seves classes". L'entitat diu que ha comprovat que
Aquest fet, tractant-se de la totalitat de llibres i materials del curs, incorreria en "una il·legalitat" ja que segons l'article 11 de la LLEI 12/2009, del 10 de juliol, d'educació, s'explicita que el "català ha de ser la llengua vehicular i d'aprenentatge del sistema educatiu, inclosa la formació professional. Les activitats educatives, tant les orals com les escrites, el material didàctic i els llibres de text, i també les activitats d'avaluació de les àrees, les matèries i els mòduls del currículum, han d'ésser normalment en català, excepte en el cas de les matèries de llengua i literatura castellanes i de llengua estrangera".
Des de l'ONG del català creuen que l'actitud "hostil" del ministre d'Educació, Cultura i Esports, José Ignacio Wert, envers la llengua catalana està aconseguint "crispar" el professorat dels centres catalans. "L'actitud del ministre dóna suport als docents més hostils amb el català i això pot fer augmentar les situacions de menyspreu i l'ús partidista de la tasca docent tal com s'ha donat a l'IES Terrassa", denuncien. "Aquestes situacions són particularment tristes atès que s'està utilitzant la justícia espanyola contra el català amb el pretext que el castellà no s'utilitza en l'ensenyament, quan el dia a dia dels centres ens mostra una realitat molt diferent", sentencien.