La plaça Vella de Terrassa ja comença els preparatius per acollir, un any més, la Fira de l'Economia Social i Solidària. Dins el marc de la Terrassa Cooperativa, una cinquantena d'entitats i associacions exposaran la seva tasca al centre de la ciutat.
Terrassa Cooperativa va arrencar el dilluns 4 de novembre amb la seva cinquena edició. Amb la mirada fixada en l'economia feminista i la formació, fins el 30 de novembre Terrassa haurà acollit fins a 43 activitats a diferents punts de la ciutat i 54 entitats que promouen aquesta alternativa de consum. El programa de totes les activitats el pots consultar en aquest enllaç.
A banda de la fira, durant tot el dia es faran activitats a la ciutat en aquesta jornada dedicada a l'economia social i solidària.
L'ESS com a motor de canvi
En el mateix sentit s'ha expressat la presidenta de la Xarxa d’Economia Solidària de Terrassa, Rosa Guinot, qui defineix l'ESS com aquella economia on "prioritzem la vida per davant dels beneficis econòmics i tenim cura de l'entorn amb els valors de l'equitat, la igualtat i la justícia".
Per Guinot i també pel Luis Carlos de la Concepción, referent territorial per al Consell Rector del Vallès Occidental de la Federació de Cooperatives de Treball de Catalunya, les activitats de la Terrassa Cooperativa busquen qüestionar el tipus de consum que fem i donar una resposta i una alternativa.
Finalment s'ha indicat que a Terrassa durant el 2019 s'han creat cinc noves empreses d'ESS i que la ciutat aglutina el 45% de totes les empreses que es creen al Vallès. En nombres absoluts, actualment a Catalunya hi ha 3.169 empreses cooperatives i al conjunt de l'estat espanyol representen 12,5% del PIB.
Una cinquantena d'entitats ompliran la plaça Vella en la 4a Fira de l'Economia Social i Solidària
Se celebra aquest dissabte 23 de novembre
ARA A PORTADA
Publicat el 21 de novembre de 2019 a les 20:00
Et pot interessar
-
Societat Puc aparcar gratis a la zona blava de Terrassa aquest estiu?
-
Societat Comencen les obres de la nova residència i centre de dia per a gent gran a Terrassa
-
Societat La policia municipal de Terrassa serà la primera de Catalunya en implementar un comunicador
-
Societat La reurbanització de la placeta Banyoles: més ombra i més accessible
-
Societat L'Ajuntament activa el Pla d'Emergència Municipal per risc de pluja i inundacions
-
Societat L'Ajuntament sanciona al titular d'una empresa de buidatge de pisos