Una escola de Terrassa se situa entre les més innovadores del món

El centre Mare de Déu de Montserrat, a Terrassa, és vist com "una comunitat d'aprenentatge" d'on en sobresurten els seus resultats.

Publicat el 13 de febrer de 2016 a les 07:53


Les escoles Montserrat i Mare de Déu de Montserrat, totes dues situades a Catalunya, es troben entre els cinquanta centres educatius més innovadors del món, segons un treball de psicòleg Alfredo Hernando: Viatge a l'escola del segle XXI. L'estudi documenta els mètodes d'ensenyament més trencadors en col·legis dels cinc continents.

"La paleta de les intel·ligències", del Col·legi Montserrat de Barcelona és un dels aspectes més destacats per Hernando. Es tracta d'una representació gràfica per programar a l'aula que permet al professor enriquir la comprensió dels alumnes amb activitats orientades en funció de cada una de les "intel·ligències", o dit d'altra manera, competències. Segons l'autor de l'estudi el currículum personalitzat que ofereix el centre és el trampolí "ideal per al canvi".

D'altra banda, el centre Mare de Déu de Montserrat, a Terrassa, és vist per Hernando com "una comunitat d'aprenentatge" d'on en sobresurten els seus resultats. En cinc anys, els alumnes que van superar les avaluacions de les competències bàsiques per la comprensió lectora van passar del 17% al 85%.

La publicació del psicòleg recorre cinquanta escoles de tot el món per "demostrar com gràcies a un projecte d'innovació integral, nascut de la investigació i que es manifesta en petites accions quotidianes, és possible millorar el procés educatiu i els seus resultats".