El director del Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC), Jaume Perarnau, impartirà el proper dijous, 5 de maig, la conferència "Mesurar la vida quotidiana a l'edat mitjana" en el marc del III Cicle de Cultura Medieval a Terrassa. L'acte tindrà lloc a les 19 hores al mNACTEC.
La conferència exposarà el lligam entre coneixements científics i tècnics o d'ús quotidià a l'edat mitjana i com aquests coneixements han perviscut fins fa pocs anys o encara es mantenen de forma habitual en l'actualitat. És el cas, per exemple, de diferents mesures i mides que tenen el seu origen a l'època medieval: un manat de cebes, una dotzena d'ous, un pam de terreny, un jornal, un sou, un salari, etc.
El III Cicle de Cultura Medieval vol donar a conèixer a tots els públics la riquesa i diversitat d'aquest període històric, que abasta del segle IV al segle XV. El cicle, que es desenvoluparà per tota la ciutat de Terrassa i el seu ric llegat medieval, és el resultat de la suma d'esforços i la col·laboració de: Amics d'Els Clàssics, Ajuntament de Terrassa - Cultura, Museu de Terrassa, Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya, Centre de Documentació i Museu Tèxtil, Xarxa de Biblioteques Públiques de Terrassa - bct xarxa, Arxiu Històric i Comarcal de Terrassa i Editorial Barcino.
Una mirada des de Terrassa a la vida quotidiana a l'edat mitjana
Societat
El director del mNACTEC impartirà una conferència
ARA A PORTADA
-
Cultura i mitjans El Festival de Circ de Terrassa es reinventa amb una vintena de companyies i nou emplaçament ACN
-
-
Política Terrassa alerta que el PLATER identifica fins a 40 vegades més sòl del necessari per a la fotovoltaica Redacció
-
Política Terrassa desplega més de 150 càmeres per reforçar la seguretat i la gestió de la ciutat Redacció
-
Successos Desarticulen una organització que fabricava i distribuïa medicaments veterinaris sense autorització en un laboratori a Terrassa ACN
Publicat el
04 de maig de 2016 a
les 05:17
Et pot interessar
-
Societat
Som Vallès Trail començarà i acabarà a Matadepera
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
-
Societat
Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa
-
Societat
Neix el Carnet Estiu Adolescent, l'eina per dinamitzar l'oci juvenil de Terrassa
-
Societat
Terrassa estrena un mapa digital per connectar el jovent amb els recursos de la ciutat
-
Societat
Terrassa desplega un pla especial per garantir la seguretat i la convivència nocturna aquest estiu
