Unnim estudia convertir-se en un banc per complir amb el nou índex de solvència

La caixa està a l'espera que el govern espanyol determini l'índex de solvència de les entitats no cotitzades

Publicat el 25 de gener de 2011 a les 17:47
Unnim creu que la decisió del govern espanyol anunciada per la vicepresidenta del govern, Elena Salgado, "no és una mala opció" perquè "no es carrega el model de caixes". Unnim pot complir amb l'exigència de tenir un 8% de solvència, sempre que el Banc d'Espanya aprovi la segona capitalització que Unnim està negociant amb el Fons de Reestructuració Ordenada Bancària (FROB), per valor de 200 milions.

Un portaveu de l'entitat ha dit que el dubte està en el 'core capital' que decideixi finalment el govern, que per les caixes serà superior al 8%. Per complir amb aquesta solvència, Unnim creu que no hi haurà més remei que convertir-se en banc, amb el control accionarial de l'entitat d'estalvi.

Unnim està negociant actualment amb el Banc d'Espanya una segona capitalització que té com objectiu complir amb les exigències de les proves de resistència que s'han de fer durant aquest primer semestre. Fins ara, la forquilla de la quantitat a demanar per a aquesta segona capitalització oscil·lava entre 150 i 200 milions.

Per complir amb el 8% de 'core capital' la quantitat a reclamar haurà de ser de 200 milions, cosa que permetrà complir amb aquesta exigència del 8% i superar l'examen de resistència del sistema financer europeu. Al tancament de l'exercici del 2010, el 'core capital' d'Unnim estava fixat en el 6,4%.