Vacarisses busca impulsar polítiques per als més joves

Esgotat l'actual, es comença a treballar en l'elaboració del nou Pla Local de Joventut, pels anys 2014 a 2017

Publicat el 06 de juliol de 2013 a les 18:23
Una de les activitats que es van fer pel Nadal Jove de 2012 Foto: A.V.

Durant les darreres setmanes ha engegat el procés d’elaboració del nou Pla Local de Joventut de Vacarisses. El Pla, seguint en la línia de l’anterior, servirà per fer un nou diagnòstic de la situació dels joves del municipi en els diversos àmbits que els afecten, com ara habitatge, treball, educació, mobilitat, salut, participació, cultura i oci, etc. D’aquest diagnòstic se’n recolliran propostes de millora que guiaran les polítiques de joventut que es desenvolupin els propers anys des de les diverses àrees de l’Ajuntament. Pel Consistori és "important que es pugui comptar amb la participació de joves de totes les urbanitzacions que conformen el nostres municipi, per poder així tenir una visió complerta de les necessitats i propostes de tots els joves de Vacarisses".

Fins ara s’ha dut a terme les reunions amb les regidories i el personal tècnic dels diversos departaments de l’Ajuntament, i des d'aquesta setmana ha començat el procés participatiu per donar veu directament als joves. Per això s’ha programat una jornada participativa amb diversos grups de discussió.

Grups de discussió i blog
El procés participatiu amb els joves de Vacarisses serà aquest mes de juliol: divendres dia 19 a les 19h al Punt de vol. El funcionament serà mitjançant grups de discussió, que tractaran temes relacionats amb quina és la visió que els joves tenen del municipi: situació, mancances, realitats, demandes, propostes... Els grups de discussió s’estructuraran en tres franges d’edat diferents, dels 12 als 30 anys: de 12 a 16, de 17 a 23 i de 23 a 30.

A més dels grups de discussió, tota la informació relacionada amb l’elaboració del nou Pla Local de Joventut estarà disponible online. Un blog recollirà els continguts i farà el seguiment de l’elaboració, que també es podrà seguir a través del facebook de Joventut a Vacarisses. En paral·lel, s’ha obert una enquesta online perquè hi pugui participar el màxim de joves possible, encara que no hagin pogut ser als grups de discussió. Tot plegat, per donar i recollir el màxim d’informació perquè el nou Pla Local s’adapti al màxim a la realitat de Vacarisses.

I el soparet d’estiu!
El dia escollit pels grups de discussió, que recolliran les propostes pel nou Pla Local de Joventut, es farà el Sopar Jove, que organitza cada estiu l’Associació de Joves de Vacarisses a la plaça del Punt de Vol.