[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JKE11dwN3_E[/youtube]
Si fallen els frens mentre s'està conduint a gran velocitat, una bona opció és posar el canvi de marxes a punt mort. D'aquesta manera el cotxe aniria reduint la velocitat paulatinament, ja que desconnectarà el mecanisme que transmet la força del motor cap als eixos de les rodes. No és recomanable accionar el fre de mà ni tampoc parar el motor, dues reaccions molt habituals quan fallen els frens, segons recull un reportatge de National Geograhpic.
Activant el fre de mà mentre se circula ràpid es corre el risc que es bloquegin les rodes del darrere i el cotxe comenci a anar d'un costat a l'altre. Apagar el cotxe de cop porta com a conseqüència un bloqueig del volant. Si bé reduirà la velocitat, no es podrà canviar la direcció i hi ha el perill de xocar contra algun obstacle que s'interpoi pel davant.
Portar el cotxe cap al voral de la carretera, pensant que en ser rugós frenarà el vehicle, tampoc és ni de bon tros la millor solució. Precisament aquesta rugositat pot provocar que el cotxe acabi donant algunes voltes de campana.
ARA A PORTADA
-
Política Cercador: consulta a quina mesa electoral has de votar a les eleccions del 29-N Neus Climent
-
-
Successos Presó sense fiança per als tres detinguts pel tiroteig a dos guàrdies civils a Terrassa Joan Navarro / Agències
-
Successos Una conductora beguda atropella dos voluntaris de Protecció Civil a Palau-solità i Plegamans Marc Orts
-
Societat Una banda terrassenca denuncia un atac catalanòfob en un concert a Osca: «Ens van insultar per cantar en català» Pau Espí Solé
Publicat el
09 de febrer de 2016 a
les 08:46
Et pot interessar
-
Societat
Vacarisses impulsa un Pacte per la Llengua amb 70 accions per reforçar l’ús social del català
-
Societat
Els Mossos investiguen la mort violenta d'un home a Terrassa
-
Societat
Terrassa redueix un 76% el temps d'espera per a una primera visita als serveis socials
-
Societat
Som Vallès Trail començarà i acabarà a Matadepera
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
-
Societat
Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa
