Adés i Ara, Lleida

La Universitat de Cervera acull l'acte del 25è aniversari de la marca turística 'Ara Lleida'

Publicat el 22 de novembre de 2014 a les 20:28

Reñé ha recordat els inicis de la marca 'Ara Lleida' Foto: À.Ll


25 anys després, la marca Ara Lleida s'ha consolidat com un dels referents turístics de Catalunya. El paranimf de la Universitat de Cervera ha estat l'escenari aquest dissabte de l'acte de celebració d'aquesta efemèride, que ha comptat amb la presència del conseller Felip Puig, que ha estat el responsable d'entregar els premis periodístics Pica d'Estats. 

El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, ha destacat el creixement de turisme a a demarcació, i ha posat l'us de les noves tecnologies com a repte de futur per obrir-se al món. El president provincial ha repassat els actius turístics de les terres de Lleida i ha destacat alguns dels projectes que s'han presentat en els darrers anys com 'Perseguits i Salvats' el programa que ressegueix les rutes que va fer el poble jueu pel Pirineu per escapar del terror 

 

Imatge dels guanyadors del Pica d'Estats Foto: À.LL


Premis Pica d'Estats

Durant l'acte s'han entregat els vuit guardons de la 25ena edició dels premis Pica d'Estats. Un total de 197 treballs s'ha presentat en aquesta edició, una xifra que la situa en la setena millor inscripció de la història del guardó.

1. Internet: Xavi Armengol, Silvia Romero, Lluís Puiggarí, Júlia Vilaprinyó.
2. Mitjans de comunicació de les terres de Lleida: Neus Martí i Mikel Arístegui
3. Premsa Internacional: John Clary Davies 
4. Premsa especialitzada en viatges i turisme: Inés Vitaller i Cristóbal Prado
5. Millor reportatge fotogràfic: Òscar Rodbag
6. Premsa escrita d'informació general: Rosa Maria Bosch
7. Millor treball de Ràdio: Joan Albert Argerich
8. Millor treball de televisió: Oriol Cortacans 
 

Més de 150 persones han assistit a l'acte Foto: À.Ll


Puig defensa el turisme especialitzat 

El conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha posat en valor el turisme de les terres de Lleida i ha destacat la tendència a l'alça del turime especialitzat. "El turisme és un projecte de país que cal potenciar, i l'aniversari de la marca Ara Lleida és un exemple de la bona feina que s'ha fet en aquest sentit" ha reblat Puig. Per la seva banda, el periodista Josep Cuní, membre del jurat de premi, ha destacat el procés d'internacionalització de les terres de Lleida i l'acceptació que ha tingut el territori en nombros indrets del món. 
 

El periodista Josep Cuní ha defensat la internacionalització de Lleida Foto: À.Ll