"Sant Joan és una festa molt important pel cristianisme...", comença a explicar Oriol Junqueras en aquesta lliçó magistral sobre la rellevància de la festa de Sant Joan, que se celebra aquesta nit de 23 de juny. L'exvicepresident de la Generalitat, actualment empresonat, va intervenir ara fa dos anys al programa Estat de Gràcia en el seu paper d'historiador i professor.
Junqueras aborda la importància de la festa de Sant Joan pel cristianisme però també explica com les festes paganes anteriors, amb el solstici d'estiu, celebraven aquesta nit -la nit més curta i/o màgica de l'any-. L'anterior vicepresident del Govern explica com Sant Joan, com a festa per aquestes dates, és una celebració molt destada en moltes cultures, no només occidentals, sinó també orientals.
Durant gairebé mitja hora, Junqueras repassa les tradicions i els rituals que engloben el foc, l'aigua, la natura i fins i tot els costums més antics -que no pas els petards o la coca de Sant Joan- sobre la festivitat d'aquesta nit. Podeu escoltar també l'àudio complet en aquest enllaç.
ÀUDIO La lliçó magistral de Junqueras sobre la tradició de Sant Joan
Cultura
L'exvicepresident empresonat va explicar fa dos anys a Catalunya Ràdio com la nit més màgica de l'any és una festivitat important en moltes cultures
ARA A PORTADA
-
-
-
Successos La conductora del bus accidentat a Lleida dona negatiu a les proves d'alcoholèmia i drogues Redacció
-
Successos El xoc d’un autocar contra la Diputació de Lleida deixa 44 ferits, cinc molt greus Àlvar Llobet i Sotelo
-
Societat Els afectats de l’incendi de Torrefeta reclamen agilitat per reduir el risc de foc al camp Redacció
Publicat el
23 de juny de 2019 a
les 15:20
Et pot interessar
-
Cultura
Agenda del cap de setmana a Ponent: 27 i 28 de juny
-
Cultura
El Museu de la Noguera recupera l’etapa balaguerina de Josep Maria Rosselló amb una nova exposició
-
Cultura
Xavier Grasset presentarà el seu nou llibre aquest dissabte a Balaguer i Lleida
-
Cultura
El Pla d’Urgell estrena una ruta literària per reivindicar el llegat de Joan Benet i Petit
-
Cultura
Àngels Gonyalons i El Petit de Cal Eril, caps de cartell del Dansàneu
-
Cultura
Nova edició de l'Aplec del Caragol de rècord: prop de 17.000 penyistes i 124 colles
