"Sant Joan és una festa molt important pel cristianisme...", comença a explicar Oriol Junqueras en aquesta lliçó magistral sobre la rellevància de la festa de Sant Joan, que se celebra aquesta nit de 23 de juny. L'exvicepresident de la Generalitat, actualment empresonat, va intervenir ara fa dos anys al programa Estat de Gràcia en el seu paper d'historiador i professor.
Junqueras aborda la importància de la festa de Sant Joan pel cristianisme però també explica com les festes paganes anteriors, amb el solstici d'estiu, celebraven aquesta nit -la nit més curta i/o màgica de l'any-. L'anterior vicepresident del Govern explica com Sant Joan, com a festa per aquestes dates, és una celebració molt destada en moltes cultures, no només occidentals, sinó també orientals.
Durant gairebé mitja hora, Junqueras repassa les tradicions i els rituals que engloben el foc, l'aigua, la natura i fins i tot els costums més antics -que no pas els petards o la coca de Sant Joan- sobre la festivitat d'aquesta nit. Podeu escoltar també l'àudio complet en aquest enllaç.
ÀUDIO La lliçó magistral de Junqueras sobre la tradició de Sant Joan
L'exvicepresident empresonat va explicar fa dos anys a Catalunya Ràdio com la nit més màgica de l'any és una festivitat important en moltes cultures
ARA A PORTADA
Publicat el 23 de juny de 2019 a les 15:20
Et pot interessar
-
Cultura
El 10è Curtàneu inclou per primera vegada tallers sobre cinema i una gala
-
Cultura
El renaixement del Pla d’Almatà: Balaguer impulsa un projecte de recuperació del seu bressol històric
-
Cultura
El Jazz Tardor celebra 32 anys convertint Lleida en l’epicentre del jazz internacional
-
Cultura
El Som Cinema de Lleida projectarà 52 produccions catalanes en la seva 16a edició
-
Cultura
Musiquem Lleida tanca la 20a edició del festival amb concerts de música clàssica, jazz i folk arreu de la ciutat
-
Cultura
Les Festes de Tardor omplen el Centre Històric de Lleida amb tradició, música i jovent
