El Col·legi de Periodistes de Catalunya ha demanat aquest dimarts als més de nou-cents municipis catalans que s'oposin als blocs electorals als mitjans de comunicació davant de la campanya de les eleccions del 24 de maig. Així mateix, ha proposat que aprovin mocions a favor de la llibertat de premsa que "deixin treballar els periodistes sense interferències", segons ha informat l'organisme en un comunicat.
El col·legi considera que, per superar els blocs, només cal "voluntat política", ja que en altres comicis hi ha hagut mitjans de comunicació locals de titularitat pública que han informat de la campanya lliurement. "El Col·legi reclama un gest d'amplitud de mires i compromís democràtic a totes les formacions polítiques amb implantació local", ha dit l'ens.
Finalment, ha recordat que la Junta Electoral Central permet evitar els blocs si hi ha un "acord unànime" de les formacions polítiques, cosa que ha facilitat que alguns municipis hagin rebutjat aquestes regles en anteriors eleccions.
Crida del Col·legi de Periodistes a oposar-se als blocs electorals
L'entitat demana als municipis catalans que aprovin mocions a favor de la llibertat de premsa que "deixin treballar els periodistes sense interferències"
ARA A PORTADA
Publicat el 07 d’abril de 2015 a les 18:08
Et pot interessar
-
Cultura Incertesa a Cappont pel futur del Col·lectiu Cultural
-
Cultura La Paeria defensa la nova Escola Municipal d’Arts Escèniques davant les crítiques de l’equip directiu actual
-
Cultura El Morera i la Panera oferiran sis visites guiades nocturnes aquest estiu
-
Cultura Un hospital de cartró de la Vall Fosca es converteix en galeria d’art
-
Cultura El Parc d’Aigüestortes oferirà visites guiades gratuïtes a l’estiu
-
Cultura «La segregació del Bisbat de Lleida va ser la guspira que va encendre el litigi de Sixena»