El Banc de Sang i Teixits (BST) fa una crida a donar sang durant la segona quinzena d'agost i la primera de setembre per poder fer front a la complicada situació que es donarà amb l'arribada del mes que ve.
"En aquest moment tenim sang per fer front a les necessitats de vuit dies. Això és una situació normal però no òptima: hauria d'haver-hi per a deu dies", ha afirmat el director assistencial del BST, Enric Contreras. La situació, no obstant això, es preveu que empitjori a partir d'ara, ja que "des d'aquest dilluns fins al 15 de setembre, les reserves aniran a la baixa", ha advertit.
Les donacions solen baixar un 30% a l'estiu, mentre que l'activitat dels hospitals es redueix en un 10%, però l'arribada del mes de setembre es tradueix en una recuperació de l'activitat hospitalària a nivells habituals mentre que no ho fa d'acord el ritme de donacions.
Dies complicats pel pont
La situació és especialment delicada en els dies que envolten el 15 d'agost, ja que, mentre que els glòbuls vermells es conserven durant 42 dies, les plaquetes solament duren cinc dies, per la qual cosa la presència del pont d'agost amb quatre dies de baixada de donacions pot posar en risc les reserves de plaquetes per a aquest dimecres. Per fer front a la situació, han citat donants habituals per fer donacions especials amb màquines que permeten extreure solament plaquetes.
El Banc de Sang fa una crida a les donacions per la «complicada» situació de principi de setembre
Cultura
Des d'aquest dilluns fins al 15 de setembre, les reserves aniran a la baixa
ARA A PORTADA
-
-
Societat Ajuntaments de Lleida alerten del perill de veure l'eclipsi en zones no segures Agència Catalana de Notícies
-
Successos L'incendi de Senet ja afecta la zona perifèrica del parc nacional d'Aigüestortes Pau Espí Solé | Natàlia Pinyol
-
Societat Golmés es prepara per viure una Festa Major plena de música, tradició i activitats per a tots els públics Redacció
-
Successos Tàrrega analitza els excrements trobats a les piscines municipals per identificar-ne l'autor Pau Espí Solé
Publicat el
14 d’agost de 2017 a
les 18:58
Et pot interessar
-
Cultura
La UdL vol ampliar el fons de Josep Vallverdú amb els seus últims onze anys d'obra
-
Cultura
La mort no tanca l'obra de Vallverdú: tres nous llibres es publicaran de manera pòstuma
-
Cultura
El darrer Vallverdú
-
Cultura
Els 15 llibres imprescindibles de Josep Vallverdú
-
Cultura
L'últim gran mestre de les lletres catalanes
-
Cultura
«He arribat al caire del centenari per atzar, les casualitats ens marquen la vida»
