"Els complements del nom", d'Oscar Palazón, és l'obra guanyadora de la dotzena edició del premi 7Lletres. El relat se situa en un territori poc habitual per a la literatura: el del barri de la perifèria urbana, on l'heroïcitat consisteix a arribar al final de mes i lluitar per la dignitat de la família. Allí sobreviuen un grup heterogeni de personatges que busquen la felicitat en un ambient poc amable, fins i tot adoptant decisions extremes. Óscar Palazón, és nascut a Lleida, professor de secundària a Tarragona, escriptor, traductor i llicenciat en filologia anglogermància.
El guardó d'aquest premi de la Segarra impulsat per la Fundació Pedrolo, entre d'altres, és de 7.000 euros i l'edició de l'original, que publicarà l'editorial Pagès Editors. Palazón ha estat guanyador i finalista d'una trentena de premis literaris d'arreu de Catalunya. Ha escrit el poemari "Atles de la memòria" (Cossetània, 2005) i "El Coit imperfecte" (March, Editor, 2010) i les novel·les "Un rostre que no és meu" (Cossetània, 2008) i "El fotògraf" (Ara Llibres, 2008). Col·labora en diverses publicacions periòdiques amb entrevistes i articles de temàtica literària.
En l'edició d'enguany del 7Lletres, la dotzena, s'ha rebut un total de 34 exemplars. Per aquest motiu, l'alta participació, s'ha requerit la col·laboració d'un comitè de lectura que ha fet una primera selecció de les obres presentades que passen al jurat. En la present edició han estat seleccionats 11 originals.
L'acte de lliurament ha tingut lloc a dos quarts de deu de la nit a la biblioteca de Guissona, on s'ha fet la lectura de l'acta redactada pel jurat format per Anna Sàez, Emili Bayo, Xavier Vidal, Ramon Badia i Eloi Planes. La nit ha inclòs també una performance literària.
El lleidatà Oscar Palazón el premi 7Lletres amb l'obra «Els complements del nom»
Cultura
L'autor és nascut a Lleida, llicenciat en filologia anglogermànica i actualment treballa com a professors d'anglès a Tarragona
ARA A PORTADA
-
-
Societat Tret de sortida a la mitja veda de caça a Ponent amb menys exemplars de guatlla al Segrià ACN
-
Societat Denuncien el «col·lapse» del sistema de cites d'estrangeria a Lleida i reclamen solucions ACN
-
-
Successos Set persones detingudes a Lleida en l’operatiu per evitar aldarulls al Parc sobre les Vies ACN
Publicat el
07 de juliol de 2017 a
les 23:01
Actualitzat el
07 de juliol de 2017 a les
23:21
Et pot interessar
-
Cultura
La UdL vol ampliar el fons de Josep Vallverdú amb els seus últims onze anys d'obra
-
Cultura
La mort no tanca l'obra de Vallverdú: tres nous llibres es publicaran de manera pòstuma
-
Cultura
El darrer Vallverdú
-
Cultura
Els 15 llibres imprescindibles de Josep Vallverdú
-
Cultura
L'últim gran mestre de les lletres catalanes
-
Cultura
«He arribat al caire del centenari per atzar, les casualitats ens marquen la vida»
