Amb l'inici de l'estiu a punt d'arribar, els fallaires del Pallars culminen els preparatius per les tradicionals baixades de les falles i que cremin en perfectes condicions. Una de les més significatives és la d'Isil. L'Associació de Fallaires ja ha plantat la falla major, d'uns 12 metres d'alçada, a la plaça del poble. Quan la nit del 23 de juny, coincidint amb el solstici d'estiu, la falla major cremi serà la senyal d'alerta dels fallaires preparats a la muntanya, que començaran el descens.
Un dels preparatius previs més importants és la confecció de les falles que portaran les parelles de fallaires i pubilles. El procés comença amb la tala d'arbres de pi i la retirada de l'escorça del tronc, fins deixar la falla ben pelada. Després s'han d'esberlar i s'hi introdueixen petits troncs perquè es mantinguin obertes, fet que facilita, a més, que la fusta s'assequi.
La primera de les poblacions a celebrar aquesta tradicional festa serà la Pobla de Segur. El 17 de juny, les pubilles i fallaires baixaran des de la muntanya de Santa Magdalena per commemorar la festa en honor de la Verge de Ribera. Aquests dies, els voluntaris han estat treballant per tenir les falles a punt.
Una de les poblacions que aplega més visitants per presenciar aquesta festa és Alins. L'Associació Cultural i de Fallaires ja s'ha posat a treballar per tenir-ho tot enllestit per la nit de Sant Joan, quan els fallaires baixin des de l'Ermita de Sant Quirc i des del Botanal, rebatejat com el Reposador de les Falles quan fa uns mesos es va instal·lar una escultura de ferro en commemoració d'aquesta tradicional festa.
Els fallaires del Pallars enllesteixen els preparatius per la tradicional festa de foc
Cultura
Tot a punt perquè les falles cremin amb l'arribada del solstici d'estiu
ARA A PORTADA
Publicat el
23 de maig de 2017 a
les 16:52
Et pot interessar
-
Cultura
«He arribat al caire del centenari per atzar, les casualitats ens marquen la vida»
-
Cultura El Paupaterres reprèn la programació després de suspendre la inauguració per l'incendi de Guimerà
-
Cultura
Josep Vallverdú: 103 anys en la serenor del recolliment domèstic
-
Cultura
Agenda del cap de setmana a Ponent: 27 i 28 de juny
-
Cultura
El Museu de la Noguera recupera l’etapa balaguerina de Josep Maria Rosselló amb una nova exposició
-
Cultura
Xavier Grasset presentarà el seu nou llibre aquest dissabte a Balaguer i Lleida
