Un dels grups més aclamats de la música alternativa a Turquia, els Baba Zula, tanca aquest diumenge a Lleida la desena edició del MUD, el Festival de Músiques Disperses, pioner del neo-folk a l'estat espanyol. Una oportunitat única de veure un grup vetat als mitjans públics del seu país per les seves lletres crítiques amb el govern de Recep Tayyip Erdogan.
El MUD es caracteritza per oferir una de les programacions més eclèctiques dels festivals que se celebren a l'estat i té un públic fidel, com demostra el fet dies abans de començar tots es abonaments ja estaven esgotats.
La d'aquest any ha estat la millor edició del MUD, segons el seu director Antoni Gorgues. Sobretot per tres motius: la qualitat artística de les formacions que hi han participat, l'increment de públic fins als 1.200 espectadors i, sobretot, per ser cada vegada més valorat. 
Xarim Aresté i el Conjunt de Miracle van obrir dijous un festival que també ha permès descobrir els experiments de veu i violí del britànic Sieben, el virtuosisme a la guitarra del malià Vieux Farka Touré i el retrobament de la banda de culte novaiorquesa 'The Optic Nerve'.
La formació que tanca la desena edició del MUD, Baba Zula, es va formar a Istanbul el 1996 i ara està de gira mundial per celebrar el seu 20è aniversari.
El de Lleida serà l'únic concert que faran a l'estat espanyol i el públic descobrirà les cançons del seu darrer treball '34 Oto Sanayi'. Utilitzant el saz com a base (instrument de corda similar al buzuki), el grup combina electrònica, psicodèlia i folklore turc amb influències de Jimi Hendrix, Bob Marley o The Doors.
 
							
																					
														
								Els turcs Baba Zula tanquen la millor edició del Festival MUD de Lleida
L'organització destaca la qualitat artística de les formacions i l'increment de públic fins als 1.200 espectadors
ARA A PORTADA
Publicat el 13 de març de 2016 a les 18:09
										Actualitzat el 13 de març de 2016 a les 18:15
									
								Et pot interessar
- 
												 Cultura
												Josep Lluís Gàzquez renova com a president de la Festa de Moros i Cristians de Lleida Cultura
												Josep Lluís Gàzquez renova com a president de la Festa de Moros i Cristians de Lleida
- 
												 Cultura
												El 10è Curtàneu inclou per primera vegada tallers sobre cinema i una gala Cultura
												El 10è Curtàneu inclou per primera vegada tallers sobre cinema i una gala
- 
												 Cultura
												El renaixement del Pla d’Almatà: Balaguer impulsa un projecte de recuperació del seu bressol històric Cultura
												El renaixement del Pla d’Almatà: Balaguer impulsa un projecte de recuperació del seu bressol històric
- 
												 Cultura
												El Jazz Tardor celebra 32 anys convertint Lleida en l’epicentre del jazz internacional Cultura
												El Jazz Tardor celebra 32 anys convertint Lleida en l’epicentre del jazz internacional
- 
												 Cultura
												El Som Cinema de Lleida projectarà 52 produccions catalanes en la seva 16a edició Cultura
												El Som Cinema de Lleida projectarà 52 produccions catalanes en la seva 16a edició
- 
												 Cultura
												Musiquem Lleida tanca la 20a edició del festival amb concerts de música clàssica, jazz i folk arreu de la ciutat Cultura
												Musiquem Lleida tanca la 20a edició del festival amb concerts de música clàssica, jazz i folk arreu de la ciutat

 
															 
															 
															 
															 
															