La Plataforma "Sijena Sí" lliurarà aquest dissabte al bisbe de Lleida, Salvador Giménez, el Manifest de la Pobla de Roda, un document que el col·lectiu llegirà després a l'entrada del Museu de Lleida i que exigeix el retorn a Aragó de 111 obres d'art de la galeria lleidatana que el Bisbat de Barbastre-Montsó fa 20 anys que reclama per la via eclesiàstica i que ara ha reclamat als jutjats.
El manifest va veure la llum el passat 17 de juny com a colofó de la Caravana a la Pobla de Roda que va organitzar la plataforma amb l'objectiu d'exigir el retorn dels béns de les parròquies al fil del plet judicial iniciat per la via civil, després d'aconseguir 26 sentències eclesiàstiques al seu favor.
La plataforma assenyala que amb aquesta visita al bisbe de Lleida pretén tenir una trobada cordial en què pugui exposar Salvador Giménez el manifest i presentar-li aquesta i altres reivindicacions.
La Plataforma «Sijena Sí» portarà al Museu de Lleida la reclamació de 111 peces d'art
El col·lectiu exigeix el retorn a Aragó de les obres d'art de la galeria lleidatana que el Bisbat de Barbastre-Montsó fa 20 anys que reclama
ARA A PORTADA
Publicat el
04 de juliol de 2018 a
les 21:01
Actualitzat el
04 de juliol de 2018 a les
21:04
Et pot interessar
-
Cultura
Xavier Grasset presentarà el seu nou llibre aquest dissabte a Balaguer i Lleida
-
Cultura
El Pla d’Urgell estrena una ruta literària per reivindicar el llegat de Joan Benet i Petit
-
Cultura
Àngels Gonyalons i El Petit de Cal Eril, caps de cartell del Dansàneu
-
Cultura
Nova edició de l'Aplec del Caragol de rècord: prop de 17.000 penyistes i 124 colles
-
Cultura
Balaguer estrenarà «La reguereta», una sardana inèdita de Sisco Amorós
-
Cultura
La desfilada de gala omple el centre de Lleida en el punt àlgid dels 30 anys de Moros i Cristians
