La policia espanyola feia un any que investigava els sis militants d'Arran detinguts aquest dimecres a Lleida, tot i que les detencions es van produir "sense previ avís" i "sense haver-los notificat prèviament que tenien un procés judicial obert", segons Alerta Solidària.
La portaveu d'Arran, Marina Gispert, afirma que es tracta d'un "nou cas de repressió política i policial de l'Estat cap al jovent d'Arran que té per objectiu criminalitzar-nos i alliçonar-nos". Els sis detinguts han passat la nit a la comissaria de la policia espanyola a Lleida, acusats de pertinença a grup criminal, incendi, danys continuats, ultratge a la bandera espanyola, delicte contra la integritat física i moral, delicte mediambiental i furt.
La policia espanyola va detenir aquest dimecres sis militants de l'organització juvenil Arran a les comarques de Ponent. Dos al matí, dos més al migdia i els altres dos a la tarda a l'Eix Comercial de Lleida. Els detinguts, que serien veïns de les comarques del Pla d'Urgell i l'Urgell, van ser traslladats a la comissaria de la policia a Lleida.
El mateix dimecres a la tarda es va convocar una concentració amb una cinquantena de persones davant de l'edifici, on es van desplegar els Mossos d'Esquadra per protegir-lo.
La policia espanyola feia un any que investigava els sis militants d'Arran detinguts a Lleida
Denuncien que no se'ls va notificar cap procés judicial obert i estan acusats de grup criminal i danys, entre d'altres
ARA A PORTADA
-
-
110 bombers voluntaris de Lleida porten la Generalitat als tribunals per reclamar drets laborals Redacció
-
Protecció Civil fa un simulacre d’accident aeri a l’aeroport de Lleida-Alguaire amb morts i ferits Redacció
-
-
Rafel Jaume guanya el 42è Premi Josep Vallverdú amb una obra sobre ètica, música i intel·ligència artificial Redacció
Publicat el 09 de febrer de 2023 a les 18:26
Actualitzat el 09 de febrer de 2023 a les 18:35
Et pot interessar
-
Cultura
Agenda del cap de setmana a Lleida: 22 i 23 de novembre
-
Cultura
Lleida tornarà a ser seu europea de la dansa urbana amb uns 300 ballarins
-
Cultura
Josep Lluís Gàzquez renova com a president de la Festa de Moros i Cristians de Lleida
-
Cultura
El 10è Curtàneu inclou per primera vegada tallers sobre cinema i una gala
-
Cultura
El renaixement del Pla d’Almatà: Balaguer impulsa un projecte de recuperació del seu bressol històric
-
Cultura
El Jazz Tardor celebra 32 anys convertint Lleida en l’epicentre del jazz internacional
