La tercera edició de la festa literària "Cervera Vila del Llibre" ha reivindicat la figura de l'escriptor Manuel de Pedrolo a la capital de la Segarra, coincidint amb la celebració del centenari del seu naixement. Un programa amb més de setanta activitats literàries per a tots els públics i un mercat de quaranta editors independents i llibreters locals han centrat la programació d'enguany amb la visita d'escriptors, polítics i il·lustradors com Joan-Lluís Lluis, Marta Vilalta o Pilarín Bayés.
El director de la Xarxa de Viles del Llibre de Catalunya, Enric Bono, ha assegurat que aquesta trobada va en favor del "debat" i de "l'ofici del llibre".
A més, Enric Bono ha explicat que les Viles del Llibre han de "reivindicar" els llibres en els "seus 360 graus" i ser fòrums de "debat". En aquest sentit, ha explicat que s'ha posat en marxa 'l'Espai República', que pretén que els autors parlin de la situació que viu Catalunya des d'una "mirada literària", sense que importi el que opinin sobre la qüestió.
Un dels autors convidats a la tercera edició de 'Cervera Vila del Llibre' és el premiat Joan-Lluís Lluis, premi Sant Jordi 2017, que ha explicat a l'ACN que els autors "no només" venen "a parlar dels nostres llibres", sinó que venen "a mirar" i "Cervera és un lloc ideal per descobrir llibres ". Una altra de les convidades a aquesta festa de la literatura ha estat la periodista Bea Talegón que, en declaracions a l'ACN, ha posat en valor els llibres, que ha definit com "el màstil que ens subjecta" enmig d'una "tempesta de desinformació i d'intoxicació".
La tercera edició de la «Cervera Vila del Llibre» reivindica la figura del segarrenc Manuel de Pedrolo
Entre els autors destacats hi ha escriptors com el premi Sant Jordi 2017, Joan-Lluis Lluis, la il·lustradora Pilarín Bayés i també polítics com Marta Vilalta

- Alguns dels autors que participen al certamen -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 20 d’octubre de 2018 a les 23:16
Actualitzat el 20 d’octubre de 2018 a les 23:21
Et pot interessar
-
Cultura Josep Minguell pintarà un tabernacle a la Toscana
-
Cultura «Saeta de papel» triomfa a la Fira de Titelles més participativa dels últims anys
-
Cultura Un projecte a l’Alt Urgell vol recuperar els Greuges de Guitard Isarn, un dels primers textos en català
-
Cultura Lleida acollirà el seu primer saló manga el setembre de 2025