La segona jornada de l'Aplec del Caragol de Lleida ha començat aquest dissabte amb l'acte més emotiu de tota la festa: l'ofrena floral que cada any es fa per recordar els collistes difunts davant l'estàtua de Manolo Calpe, un dels seus fundadors.
L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, acompanyat de diversos regidors de la corporació, ha participat en l'ofrena amb el president de la Federació de Colles (Fecoll), Ferran Pèrdrix, qui ha dirigit unes paraules en record dels membres de l'Aplec que ja no hi són. La 39a edició de la festa compta amb la participació de 105 colles i espera la visita de 200.000 persones.
Tot seguit, les diferents colles han anat dipositant els seus rams de flors als peus de l'estàtua de Manolo Calpe, estona en la qual s'han viscut moments d'emoció per part dels penyistes. A continuació, la xaranga ha convidat els assistents a tornar a les colles i a participar en les activitats que durant el dia es fan al recinte, com concursos, tallers i activitats infantils.
La 39a edició de l'Aplec del Caragol compta amb la participació de 105 colles i uns 13.500 collistes. Està previst que es cuinin unes 12 tones i miyja de caragols. La Fecoll és l'entitat que aglutina les colles que participen en l'Aplec i l'organitzadora d'aquest esdeveniment, que espera superar els 200.000 visitants
L'Aplec del Caragol ret homenatge als collistes difunts
Han fet una ofrena floral a l'estàtua de Manolo Calpe
ARA A PORTADA
Publicat el 27 de maig de 2018 a les 00:12
Actualitzat el 27 de maig de 2018 a les 00:18
Et pot interessar
-
Cultura El Concurs Internacional Germans Pla de Balaguer reforça els premis i les noves oportunitats per a joves talents
-
Cultura Legacy Experience arribarà a Lleida per transformar la manera de viure l’esport i la salut
-
Cultura Incertesa a Cappont pel futur del Col·lectiu Cultural
-
Cultura La Paeria defensa la nova Escola Municipal d’Arts Escèniques davant les crítiques de l’equip directiu actual
-
Cultura El Morera i la Panera oferiran sis visites guiades nocturnes aquest estiu
-
Cultura Un hospital de cartró de la Vall Fosca es converteix en galeria d’art